სარჩევი

ყველა კლასისათვის წლიური სასწავლო კურსის პროგრამა (სილაბუსები)

საგნის აკადემიური გეგმა ( სილაბუსი)  საბაზო საფეხური
                              ქიმია                            VIII-IX    კლასი
სწავლების კურსის ხანგრძლივობა  --2 სემესტრი( 1 სასწავლო წელი)
                     VIII  კლასი- კვირაში  2 სთ- სულ-  66 სთ
                      IX     კლასი-  კვირაში  2 სთ-  სულ- 64 სთ
 პედაგოგი:   ია გიგუაშვილი:
      სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა:
  ქიმია- ბუნებისმეტყველების მნიშვნელოვანი დარგია. მე - VIII-  IX     კლასელთათვის საგანი წარმოადგენს სავალდებულო სასწავლო კურსს. ადამიანს მუდმივი კავშირი აქვს გარე სამყაროსთან.მისი განუყოფელი ნაწილია,ამ საგნის ცოდნა თითოეულ ჩვენთაგანს მთელი ცხოვრების განმავლობაში გამოადგება.
    მოსწავლეს საშუალება ეძლევა დააფასოს ქიმიის მნიშვნელობა მეცნიერებისა და ტექნოლოგიების პროგრესისათვის.
    ამ საგნის შესწავლით მოსწავლე ივითარებს ისეთ სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებს, როგორიცაა, დამოუკიდებელი აზროვნების უნარის გაღრმავება,რათა მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი ან სხვათა მონაცემთა მანიპულირება, ახალი ან შეცვლილი სიტუაციის შედეგების წინასწარ განჭვრეტა, ჰიპოთეზების გამოთქმა, ექსპერიმენტული  მოდულის შექმნა. პროექტის შექმნა, წარმართვა, დაცვა ფართო აუდიტორიის წინაშე.
საგნის სწავლების მიზნები  და ამოცანები:
         საბაზო საფეხურზე საგნის ერთ-ერთი მთავარი  მიზანია იმ უნარების გამომუშავება, რომლებიც დაეხმარება მოზარდს განსაზღვროს თავისი ადგილი ბუნებრივ გარემოში და დააკვირდეს მიმდინარე ქიმიურ პროცესებს.
         დაეუფლოს  ქიმიურ ენას და ტერმინოლოგიას , მოემზადოს  სწავლის შემდგომი ეტაპისთვის  ან პროფესიული საქმიანობისთვის.
        შეიძინოს ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნა და ამ ცოდნის გამოყენების უნარი.
       მოსწავლე საბაზო საფეხურზე მიღებული ცოდნისა, ინფორმაციისა და გამოცდილების საფუძველზე გაიღრმავოს ცოდნა ქიმიური რეაქციების მიმდინარეობის კანონზომიერებათა შესახებ. ამ შედეგს ის აღწევს ცდების დაგეგმვისა და ჩატარების საფუძველზე. ატომის აღნაგობის , ქიმიური ბმების , ბუნებისა და პერიოდულობის კანონის შესწავლის საფუძველზე ის განჭვრეტს ელემენტთა და მათი ნაერთების თვისებებს. მოსწავლეს ექმნება სრულყოფილი წარმოდგენა თერმოქიმიურ  და ელექტროქიმიურ პროცესებზე. იგი ეცნობა ქიმიური წარმოების საფუძვლებს. აღწერს ტექნოლოგიურ სქემებს.  ნაერთთა ქიმიური თვისებების საფუძველზე. მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით იკვლევს ქიმიურ  წარმოებასთან დაკავშირებულ გარემოს დაცვის პრობლემებს. ასევე ეცნობა გამოჩენილ მეცნიერ- ქიმიკოსთა შემოქმედების ისტორიას.
ამ საფეხურის მოსწავლეები უნდა დაეუფლონ კვლევისა და კომუნიკაციის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს. მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ შესწავლილი თეორიული საკითხების პრაქტიკულად გამოყენება. ექსპერიმენტის დამოუკიდებლად ჩატარება, მონაცემების შეგროვება, ანალიზი და სათანადო დასკვნების გამოტანა. მათ უნდა შეძლონ თავიანთი მონაცემებისა და დასკვნების საზოგადოებისათვის წარდგენა პრეზენტაციის სხვადასხვა საშუალებების გამოყენებით, მოსწავლეებს უნდა გამოუმუშავდეთ კრიტიკული აზროვნების უნარი.
    გაცნობიერებული უნდა ჰქონდეთ სამყაროში მიმდინარე პროცესების ერთიანობა. მიეცეს ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაუფლების შესაძლებლობა.
გაკვეთილის ჩატარების მეთოდები:
Ø  გაკვეთილზე ფოკუსირებული კითხვები( ღია და დახურული);
Ø  აქტიური ლექცია;
Ø  ურთიერთშეწყვილება;
Ø  კითხვა-შეჯამება წყვილებში;
Ø  ჯვარედინი დისკუსია;
Ø  გონებრივი იერიში;
Ø  დაფიქრდით, დაწყვილდით, აზრი გაუზიარეთ;
Ø  სემინარული;
Ø  ექსპერიმენტული;
Ø  ჯგუფური:
გაკვეთილის ტიპები:
Ø  ახალი მასალის ახსნის;
Ø  ინფორმაციული;
Ø  ლაბორატორიულ-პრაქტიკული;
Ø  გამეორების;
Ø  თეორიული კვლევის:
შეფასება:
მიმდინარე შეფასება:   საშინაო და საკლასო დავალებების შემოწმება, ზეპირი გამოკითხვები, ექსპერიმენტის დემონსტრირება:
შემაჯამებელი შეფასება:  შემაჯამებელი ტესტები, შუალედური ტესტური წერები, პროექტები:
საგნის სემესტრული ნიშნის შემადგენელი ნაწილები/ კომპონენტები/:
Ø  საშინაო დავალება                         }          სამივე კომპონენტს ერთნაირი
Ø  საკლასო დავალება                        }                  წონა    აქვს
Ø  შემაჯამებელი დავალებები         }                 
რესურსები:
სასწავლო სახელმძღვანელოები :                     
ქიმია      VIII  კლასი  - გრიფირებული      }         გამომცემლობა       „ინტელექტი“        
ქიმია    IX   კლასი  - გრიფირებული      }           მ . ვარდიაშვილი
დამხმარე სახელმძღვანელოები:   
ტესტებისა და სავარჯიშოების კრებული, საყმაწვილო ენციკლოპედია- ქიმია:
თვალსაჩინოება:    სქემები, პლაკატები, პერიოდული სისტემა, ხსნადობის ტაბულა , ელექტროუარყოფითობების ცხრილი
ტექნიკური საშუალებები:    კომპიუტერი +დისკი+ ვირტუალური ლაბორატორიები, ინრეტნეტრესურსები, საიტები,  პროექტორი- ეკრანით:
მისაღწევი შედეგები  ( სტანდარტის მიხედვით):
კვლ.VIII.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
კვლ.VIII.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.VIII.3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.
კვლ.VIII.4.მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ქიმ.VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია ელემენტების, ატომებისა და მოლეკულების  შედარებითი დახასიათება.                            
ქიმ.VIII.6.მოსწავლეს  შეუძლია  ნივთიერებათა კლასიფიცირება, ნარევის კომპონენტებად დაყოფა.
ქიმ.VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის      კანონის    გამოყენება. 
 ქიმ.VIII.8.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ქიმიური    რეაქციების   დახასიათება,  წვისა და ჟანგვის      პროცესების   შედარება.   
ქიმ.VIII.9.  მოსწავლეს შეუძლია  არაორგანულ ნაერთთა ძირითადი     კლასების დახასიათება.                                  
            ქიმ.VIII.10.მოსწავლეს შეუძლია პერიოდული სისტემის გამოყენებით   ქიმიური    ელემენტების  დახასიათება.  
           ქიმ.VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებების დაკავშირება ატომის ელექტრონულ აღნაგობასთან.                                    
ქიმ.VIII.12. მოსწავლეს შეუძლია  გეოლოგიური გარდაქმნების   დაკავშირება ფიზიკურ და ქიმიურ მოვლენებთან.
კვლ. IX.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
კვლ. IX.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით .
კვლ.IX.4.მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ქიმ.IX.5.მოსწავლეს შეუძლია  მეტალთა და არამეტალთა თვისებების კვლევა.
ქიმ.IX.6.მოსწავლეს შეუძლია  მეტალთა აქტიურობის მწკრივის გამოყენება.
ქიმ.IX.7.მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე დაკვირვება და მოპოვებული     მონაცემების  შეფასება ქიმიის თვალსაზრისით.
ქიმ.IX.8. მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ქიმიური რეაქციების როლი ახალი  მასალების წარმოებასა და ენერგიის მიღებაში.
ქიმ.IX.9.მოსწავლეს შეუძლია  აწარმოს რაოდენობრივ გამოთვლებ ქიმიური ამოცანის   გადასაჭრელად.

    სამუშაო დისციპლინა:
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა წლის გან-ში:
 VIII  - კლასი   გაცდენილი საათების ¼ -16 სთ, ½ - 32 სთ
   IX  -  კლასი   ¼ -  16 სთ,  ½ -  32 სთ:
აღდგენები:   1- კვირის გან-ში ავუხსნი მოსწავლეებს დამატებით მეცადინეობებზე, მეორე კვირის გან-ში შეძლებს ჩამაბაროს რა ფორმითაც თვითონ ურჩევნია : ტესტით, ზეპირად თუ ჩათვლით( ამაზე შეუთანხმდები მოსწავლეს წინასწარ) :
საჯარიმო ზომები:
არ აღდგენის შემთხვევაში მოსწავლეს აეკრძალოს 1 კვირით სკოლის კომპიუტერით სარგებლობა.
წახალისების ფორმები: 
გამოვუცხადებ მადლობას მას ან მის მშობელს. ჩავრთავ ღონისძიებებში, დავასაჩუქრებ სასწავლო ნივთებით.

           










                 თემატური გეგმა                 VIII   კლასი                  ქიმია
1.      რას შეისწავლის ქიმია?    როგორ ვითარდებოდა ქიმია?
2.      ნივთიერებების თვისებები
3.      ნივთიერება და ნარევი
4.       როგორ დავყოთ ნარევი
5.      რით განსხვავდება ნარევი და ნაერთი
6.      ნარევის შემადგენელი კომპონენტების მასური და მოცულობითი წილის განსაზღვრა
7.      რისგან შედგება ნივთიერება/
8.      მარტივი და რთული ნივთიერება
9.      რა არის ქიმიური ელემენტი
10.  როგორ გამოისახება ქიმიური ელემენტი/
11.  როგორ გამოვსახოთ ნივთიერების შედგენილობა
12.  ატომი, ელემენტი და ნაერთი
13.   ატომის მასა. ფარდობითი ატომური და მოლეკულური მასა
14.   რა არის ვალენტობა
15.  გაანგარიშებები ვალენტობის მიხედვით
16.   დამოუკიდებელი  სამუშაო
17.   გამეორება -განზოგადება   I  -თავის
18.   შემაჯამებელი სამუშაო
19.   რა ხდება ქიმიური რეაქციის პროცესში
20.   იცვლება თუ არა მასა ქიმიური რეაქციის პროცესში
21.   როგორ გამოვსახოთ  ქიმიური რეაქცია?
22.   როგორ გავათანაბროთ ქიმიური რეაქციის ტოლობა
23.   შედგენილობის მუდმივობის კანონი
24.    რა განსხვავებაა წვასა და ჟანგვას შორის
25.   რა უწყობს ხელს წვის პროცესებს
26.   გამეორება- განზოგადება   II   თავის
27.  შემაჯამებელი სამუშაო
28.   რას ნიშნავს  ნაერთთა კლასი?
29.  რა არის მჟავა?
30.   რა არის ტუტე?
31.   რა კავშირია ოქსიდებს, ფუძეებსა და მჟავას შორის
32.   რა არის მარილი
33.   მეტალის ურთიერთქმედება მჟავასთან
34.   კვლავ მეტალების თვისებების შესახებ
35.   შეერთებისა და დაშლის რეაქცია
36.   ჩანაცვლებისა და მიმოცვლის რეაქცია
37.   გამეორება- განზოგადება    III  თავის
38.   დამოუკიდებელი მუშაობა
39.   შემაჯამებელი სამუშაო
40.  ატომი. ატომის შედგენილობა
41.   რა არის იზოტოპები
42.   ატომური ნაერთი
43.   რა აქვთ განსხვავებული ელექტრონებს ატომში?
44.   როგორ გამოვსახოთ  ატომის ელექტრონული აგებულება
45.   როგორ მოძრაობს ელექტრონი ატომში
46.   ატომის ელექტრონული ფორმულის შედგენა
47.   დამოუკიდებელი მუშაობა
48.   რის შესახებაა პერიოდულობის კანონი
49.   იცვლება თუ არა ატომთა ელექტრონული აგებულება პერიოდულად
50.  რა არის პერიოდული სისტემა
51.   ელექტრონული ფორმულის შედგენა პერიოდულ სისტემაში ელემენტის მდებარეობის მიხედვით
52.  ნივთიერების აგებულება
53.   გამეორება- განზოგადება    IV  თავის
54.   შემაჯამებელი სამუშაო
55.   როგორაა აგებული დედამიწა
56.   რომელი ქანებისაგან შედგება დედამიწის ქერქი
57.   მაგმური ქანები
58.   გამოფიტვა
59.   გამოფიტვიდან დალექვამდე
60.   როგორ წარმოიქმნება დანალექისაგან დანალექი ქანი?
61.   მეტამორფული ქანები
62.   ქანის ციკლი
63.  გამეორება- განზოგადება  თავის
64.   შემაჯამებელი სამუშაო
65.   VIII  კლასში ნასწავლი მასალის განზოგადება:



                 თემატური გეგმა                          IX    კლასი              ქიმია
1.        VIII     კლასის მასალის გახსენება
2.       ნივთიერების რაოდენობა . მოლი.
3.       მოლური მასა
4.       აირად ნივთიერებებს შორის მიმდინარე რეაქციები
5.      აირის მოლური მოცულობა
6.      რომელი აირია უფრო მძიმე
7.      რა რაოდენობრივი თანაფარდობით ურთიერთქმედებს ნივთიერებები
8.      როგორ ამოვხსნათ გაანგარიშებითი ამოცანა ქიმიაში
9.      ექსპერიმენტული სამუშაო. რეაქციის პროდუქტის  გამოსავლიანობის განსაზღვრა
10.   გამეორება- განზოგადება   თავის
11.  შემაჯამებელი სამუშაო
12.   სად მდებარეობს მეტალები პერიოდულ სისტემაში
13.   მეტალის ფიზიკური თვისებები
14.   სუფთაა მეტალი თუ შენადნობი
15.   რომელი მეტალია უფრო აქტიური?
16.   პრაქტიკული მეცადინეობა
17.   როგორ ურთიერთქმედებს მეტალები წყალთან
18.   მეტალების კოროზია
19.   განიცდის  თუ არა კოროზიას ყველა მეტალი?
20.   არამეტალების შესახებ
21.   გამეორება- განზოგადება   II  თავის
22.   შემაჯამებელი სამუშაო
23.   ოქსიდის ფორმულა და პერიოდული სისტემა , როგორ მიიღება ოქსიდი
24.   ოქსიდების თვისებები
25.   რა თვისებები აქვს  მჟავებს
26.   რა თვისებები აქვს ფუძეებს
27.   როგორ მიიღება მჟავა და ფუძე
28.   როგორ მიიღება მარილი
29.   მარილები პრაქტიკაში
30.   რა კავშირია მარტივსა და რთულ ნივთიერებებს შორის
31.   ექსპერიმენტული სამუშაო
32.   გაანგარიშებები ქიმიური ფორმულის მიხედვით
33.  ქიმიური ფორმულის დადგენა ელემენტთა მასური წილის მიხედვით
34.   დამოუკიდებელი სამუშაო
35.   გამეორება- განზოგადება  III   თავის
36.    შემაჯამებელი სამუშაო
37.    სითბო და ქიმიური რეაქცია
38.   როდის არის რეაქციის ტოლობა თერმოქიმიური?
39.  ნახშირწყალბადები და სითბო
40.   რა არის ნავთობი
41.   რა არის თბოუნარიანობა?
42.   როგორ შევაფასოთ საწვავი
43.   ნავთობი და ბუნებრივი აირი როგორც ნედლეული
44.   წყალბადი და ენერგეტიკა
45.   ენერგია და ქიმიური რეაქცია
46.   გალვანური ელემენტის გამოყენება პრაქტიკაში
47.   რა არის პოლიმერი
48.   ქიმიური ტექნოლოგია
49.   გამეორება- განზოგადება    IV  თავის
50.  შემაჯამებელი სამუშაო
51.  რა აბინძურებს ჰაერს?
52.   სათბურის ეფექტი
53.   რას ნიშნავს ჰაერის ხარისხის კონტროლი
54.   მჟავა წვიმები
55.   როგორ შევამციროთ ნიადაგის მჟავიანობა
56.   რას ნიშნავს წყლის სისუფთავის კონტროლი
57.   წყლის ხარისხის განსაზღვრა ქიმიური ანალიზის მეთოდით
58.  როგორ ავიცილოთ თავიდან წყლის დაბინძურება
59.  გამეორება- განზოგადება   V   თავის
60.   შემაჯამებელი სამუშაო

61.    IX  კლასში ნასწავლი მასალის განზოგადება






  

        საგნის აკადემიური გეგმა  ( სილაბუსი ) საშუალო საფეხური
             ქიმია                                                       X- XI- XII  კლასი
სწავლების კურსის ხანგრძლივობა---- 2 სემესტრი ( 1 სასწ. წელი)
        X კლ- 2 სთ   სულ- 70 სთ ;         XI  კლასი--3 სთ , სულ---104  სთ
პედაგოგი:   ია გიგუაშვილი  ;
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა:
  ქიმია- ბუნებისმეტყველების მნიშვნელოვანი დარგია. მე - X- XI- XII   კლასელთათვის საგანი წარმოადგენს სავალდებულო სასწავლო კურსს. ადამიანს მუდმივი კავშირი აქვს გარე სამყაროსთან.მისი განუყოფელი ნაწილია,ამ საგნის ცოდნა თითოეულ ჩვენთაგანს მთელი ცხოვრების განმავლობაში გამოადგება.
    მოსწავლეს საშუალება ეძლევა დააფასოს ქიმიის მნიშვნელობა მეცნიერებისა და ტექნოლოგიების პროგრესისათვის.
    ამ საგნის შესწავლით მოსწავლე ივითარებს ისეთ სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებს, როგორიცაა, დამოუკიდებელი აზროვნების უნარის გაღრმავება,რათა მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი ან სხვათა მონაცემთა მანიპულირება, ახალი ან შეცვლილი სიტუაციის შედეგების წინასწარ განჭვრეტა, ჰიპოთეზების გამოთქმა, ექსპერიმენტული  მოდულის შექმნა. პროექტის შექმნა, წარმართვა, დაცვა ფართო აუდიტორიის წინაშე.
საგნის სწავლების მიზნები და ამოცანები:
საშუალო საფეხურზე , მოსწავლე საბაზო საფეხურზე მიღებული ინფორმაციისა და გამოცდილების საფუძველზე იღრმავებს ცოდნას. ქიმიური რეაქციების მიმდინარეობის კანონზომიერებათა შესახებ. ამ შედეგს ის აღწევს ცდების დაგეგმვისა და ჩატარების საფუძველზე. ატომის აღნაგობის , ქიმიური ბმების ბუნებისა და პერიოდულობის კანონის შესწავლის საფუძველზე ის განჭვრეტს ელემენტთა და მათ ნაერთთა თვისებებს. მოსწავლეს ექმნება სრულყოფილი წარმოდგენა თერმოქიმიურ და ელექტროქიმიურ პროცესებზე. იგი ეცნობა ქიმიური წარმოების საფუძვლებს, აღწერს ტექნოლოგიურ სქემებს ნაერთთა ქიმიური თვისებების საფუძველზე. მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით იკვლევს ქიმიურ წარმოებასთან დაკავშირებულ გარემოს დაცვის პრობლემებს. ამ საფეხურზე მოსწავლე ეცნობა გამოჩენილ მეცნიერ- ქიმიკოსთა შემოქმედების ისტორიას.
    ამ საფეხურის მოსწავლეები უნდა დაეუფლონ კვლევისა და კომუნიკაციის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს. მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ შესწავლილი თეორიული საკითხების პრაქტიკულად გამოყენება. ექსპერიმენტის დამოუკიდებლად ჩატარება, მონაცემების შეგროვება, ანალიზი და სათანადო დასკვნების გამოტანა. მათ უნდა შეძლონ თავიანთი მონაცემებისა და დასკვნების საზოგადოებისათვის წარდგენა პრეზენტაციის სხვადასხვა საშუალებების გამოყენებით, მოსწავლეებს უნდა გამოუმუშავდეთ კრიტიკული აზროვნების უნარი.
    გაცნობიერებული უნდა ჰქონდეთ სამყაროში მიმდინარე პროცესების ერთიანობა. მიეცეს ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაუფლების შესაძლებლობა.
გაკვეთილის ჩატარების მეთოდები:
Ø გაკვეთილზე ფოკუსირებული კითხვები( ღია და დახურული);
Ø აქტიური ლექცია;
Ø ურთიერთშეწყვილება;
Ø კითხვა-შეჯამება წყვილებში;
Ø ჯვარედინი დისკუსია;
Ø გონებრივი იერიში;
Ø დაფიქრდით, დაწყვილდით, აზრი გაუზიარეთ;
Ø სემინარული;
Ø ექსპერიმენტული;
Ø ჯგუფური:
გაკვეთილის ტიპები:
Ø ახალი მასალის ახსნის;
Ø ინფორმაციული;
Ø ლაბორატორიულ-პრაქტიკული;
Ø გამეორების;
Ø თეორიული კვლევის:
შეფასება:
მიმდინარე შეფასება:   საშინაო და საკლასო დავალებების შემოწმება, ზეპირი გამოკითხვები, ექსპერიმენტის დემონსტრირება:
შემაჯამებელი შეფასება:  შემაჯამებელი ტესტები, შუალედური ტესტური წერები, პროექტები:
საგნის სემესტრული ნიშნის შემადგენელი ნაწილები/ კომპონენტები/:
Ø  საშინაო დავალება                         }          სამივე კომპონენტს ერთნაირი
Ø  საკლასო დავალება                        }                  წონა    აქვს
Ø  შემაჯამებელი დავალებები         }                 
რესურსები:
სასწავლო სახელმძღვანელოები :                     
ქიმია      X კლასი  - გრიფირებული      }         გამომცემლობა        
ქიმია    XI  კლასი  - გრიფირებული      }            „ინტელექტი“     
 აბიტური -ქიმია- XII   კლასი                  }              მ. ვარდიაშვილი
დამხმარე სახელმძღვანელოები:   
ტესტებისა და სავარჯიშოების კრებული, საყმაწვილო ენციკლოპედია- ქიმია:
თვალსაჩინოება:  სქემები, პლაკატები, პერიოდული სისტემა:
ტექნიკური საშუალებები:    კომპიუტერი +დისკი+ ვირტუალური ლაბორატორიები, ინრეტნეტრესურსები, საიტები, პროექტორი-ეკრანით:
მისაღწევი შედეგები  ( სტანდარტის მიხედვით):
კვლ.X.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
კვლ.X.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.X.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.
კვლ.X.4.მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ქიმ.X.5.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ატომის აღნაგობა.
ქიმ.X.6.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ელემენტის  ატომის  აღნაგობა  ის ადგილმდებარეობასთან პერიოდულ სისტემაში.
ქიმ.X.7.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებები დაუკავშიროს ატომის ელექტრონულ აღნაგობას და ქიმიური ბმის ხასიათს.

ქიმ.X.8.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს  ჟანგვა-აღდგენითი პროცესები.

ქიმ.X.9.მოსწავლეს შეუძლია ხსნარების თვისებების ახსნა    ელქტროლიტური დისოციაციის    თეორიის საფუძველზე.

ქიმ.X.10.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ელექტროლიზის მოვლენა   და მისი  როლი ტექნიკასა და მრეწველობაში.
ქიმ.X.11.მოსწავლეს შეუძლია  განჭვრიტოს  ქიმიური წონასწორობის     გადახრის მიმართულება.

ქიმ.X.12. მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური ელემენტების და მათი  ნაერთების დახასიათება, მათი მნიშვნელობის შესახებ მსჯელობა.
კვლ.XI.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
კვლ.XI.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.XI.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.
კვლ.XI.4.მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ქიმ.XI.5.მოსწავლეს შეუძლია  ორგანული ნაერთების დახასიათება, მათი   მნიშვნელობის  შესახებ  მსჯელობა.
 სამუშაო დისციპლინა:
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა წლის გან-ში:
 X- კლასი გაცდენილი საათების ¼ -16 სთ, ½ - 32 სთ
XI-  კლასი   ¼ 26 სთ,  ½ - 52 სთ:
აღდგენები:   1- კვირის გან-ში ავუხსნი მოსწავლეებს დამატებით მეცადინეობებზე, მეორე კვირის გან-ში შეძლებს ჩამაბაროს რა ფორმითაც თვითონ ურჩევნია : ტესტით, ზეპირად თუ ჩათვლით( ამაზე შეუთანხმდები მოსწავლეს წინასწარ) :
საჯარიმო ზომები:
არ აღდგენის შემთხვევაში მოსწავლეს აეკრძალოს 1 კვირით სკოლის კომპიუტერით სარგებლობა.
წახალისების ფორმები: 
გამოვუცხადებ მადლობას მას ან მის მშობელს. ჩავრთავ ღონისძიებებში, დავასაჩუქრებ სასწავლო ნივთებით.
                           

                    თემატური გეგმა      (ქიმია)                           X- კლასი
1.     ატომიდან ატომამდე
2.     იზოტოპები
3.     ატომთა სახეობა-ქიმიური ელემენტი
4.     ელექტრონის მდგომარეობა ატომში
5.     ელექტრონული შრის სტრუქტურა
6.     ენერგეტიკული დონის სტრუქტურის გამოსახვა
7.     d- ქვედონის  სტრუქტურის გამოსახვა
8.     კვანტური რიცხვები
9.     პერიოდული  სისტემა და ატომის ელექტრონული აგებულება
10.                        ატომის ელექტრონული აგებულება და თვისებათა პერიოდული ცვლილება
11.                        იონიზაციის ენერგია და პერიოდული სისტემა
12.                        დამოუკიდებელი სამუშაო
13.                        შემაჯამებელი სამუშაო
14.                        რა არის ქიმიური ბმა
15.                        რამდენი კოვალენტური ბმის დამყარებაა შესაძლებელი მოლეკულაში
16.                        მარტივი და ჯერადი ბმა
17.                        კოვალენტური ბმა და ელექტროუარყოფითობა
18.                        ჰიბრიდიზაცია
19.                        რა არის იონური ბმა
20.                        მეტალური ბმა
21.                        წყალბადური ბმა
22.                         გამეორება-განზოგადება  II თავის
23.                        დამოუკიდებელი სამუშაო
24.                        შემაჯამებელი სამუშაო
25.                        ელექტროლიტები და არაელექტროლიტები
26.                        რა ხდება ელექტროლიტის წყალში გახსნისას
27.                        მჟავის, ტუტისა და მარილის ელექტროლიტური დისოციაცია
28.                        ძლიერია თუ სუსტი ელექტროლიტი
29.                        რა არის იონური რეაქცია
30.                        გახსნილი ნივთიერების მასური და მოლური წილი ხსნარში
31.                        ჟანგვის რიცხვი და ვალენტობა
32.                        ჟანგვის რიცხვი და პერიოდული სისტემა
33.                        ჟანგვა -აღდგენის რეაქცია
34.                        ჟანგვა-აღდგენის რეაქციის ტიპები
35.                        ელემენტის ჟანგვის რიცხვი და ჟანგვა-აღდგენის უნარი
36.                        ელექტროლიზი
37.                        ელექტროლიზის რაოდენობრივი დახასიათება
38.                        როდესაც ანოდი ხსნადია
39.                        დამოუკიდებელი სამუშაო
40.                        შემაჯამებელი სამუშაო
41.                        ქიმიური რეაქციის სიჩქარე
42.                        როგორ ვმართოთ ქიმიური რეაქცია
43.                        ტემპერატურის გავლენა ქიმიური რეაქციის სიჩქარეზე
44.                        რა არის კატალიზატორი და კატალიზი?
45.                        მოქმედ მასათა კანონი
46.                        შექცევადი და შეუქცევადი რეაქციები
47.                        ქიმიური წონასწორობა
48.                        ქიმიურ წონასწორობაზე მოქმედი ფაქტორები
49.                        გამეორება-განზოგადება  IV თავის
50.                        შემაჯამებელი სამუშაო
51.                         წყალბადი
52.                         ჟანგბადი
53.                         ზოგადი ცნობები VII A-ჯგუფის ელემენტების შესახებ
54.                         ქლორი
55.                          ზოგადი ცნობები   VI  A  -ჯგუფის ელემენტების შესახებ
56.                          გოგირდი
57.                          გოგირდის ნაერთები
58.                          ზოგადი ცნობები  V  A ჯგუფის ელემენტების შესახებ
59.                          აზოტი
60.                          ამიაკი
61.                          აზოტმჟავა
62.                          ფოსფორი
63.                          ზოგადი ცნობები  IV  A ჯგუფის ელემენტების შესახებ
64.                          სილიციუმი
65.                          გამეორება- განზოგადება   V  თავის
66.                          დამოუკიდებელი  სამუშაო
67.                          შემაჯამებელი სამუშაო
68.                          ზოგადი ცნობები  I  A  ჯგუფის მეტალების შესახებ
69.                          ზოგადი ცნობები  II  A  ჯგუფის  ელემენტების შესახებ
70.                          კალციუმი, მაგნიუმი  და მათი ნაერთები
71.                          ალუმინი
72.                          რკინა
73.                          მანგანუმი
74.                          მეტალთა ძაბვის ელექტროქიმიური მწკრივი
75.                          დამოუკიდებელი სამუშაო
76.                          გამეორება- განზოგადება  VI თავის
77.                          შემაჯამებელი სამუშაო
78.                          X კლასში ნასწავლი მასალის გამეორება- განზოგადება
                    









                      თემატური გეგმა                    XI  კლასი           ქიმია
1.     ორგანული ნაერთები
2.     ორგანულ ნაერთთა აღნაგობის თეორია
3.     ელექტრონული სიმკვრივის განაწილება და მოლეკულის სივრცული აღნაგობა
4.     ორგანული ნივთიერებების კლასიფიკაცია
5.     ორგანულ რეაქციათა კლასიფიკაცია
6.      იზომერია
7.      ალკანები
8.       ალკანის მიღება სა ქიმიური თვისებები
9.      ალკენი
10.             ალკენის მიღება და ქიმიური თვისებები
11.             ექსპერიმენტული სამუშაო . ეთენის მიღება და თვისებები
12.            ალკინი
13.             ალკადიენი
14.              მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება (თავის გამეორება)
15.             შემაჯამებელი სამუშაო
16.             ციკლოალკანები
17.             ბენზოლი
18.             არომატული ნახშირწყალბადები
19.             ნავთობი
20.             გამეორება- განზოგადება
21.              შემაჯამებელი სამუშაო
22.             სპირტები
23.             სპირტის მიღება და თვისებები. მეთანოლი და ეთანოლი
24.             მრავალატომიანი სპირტები
25.             ფენოლი
26.             ალდეჰიდები
27.             ალდეჰიდების მიღება და  თვისებები
28.             ექსპერიმენტული სამუშაო
29.             კეტონები
30.              კარბონმჟავები
31.             მეთანმჟავა და ეთანმჟავას მიღება და თვისებები
32.             ესტერები
33.             ცხიმები
34.             გამეორება - განზოგადება
35.              შემაჯამებელი სამუშაო
36.             ნახშირწყლები
37.             ექსპერიმენტული სამუშაო
38.             დისაქარიდები
39.              სახამებელი
40.              ცელულოზა
41.              ამინები
42.             ანილინი
43.              ამინომჟავები
44.             შემაჯამებელი სამუშაო
45.             ცილები
46.              პოლიმერები
47.              პლასტმასა
48.             ბიოპოლიმერები
49.             გამეორება- განზოგადება
50.             შემაჯამებელი სამუშაო
51.               XI   კლასში ნასწავლი მასალის შეჯამება
52.                X     კლასის მასალების განხილვა





საგნის აკადემიური გეგმა ( სილაბუსი)  /საბაზო საფეხური/
                                          ბიოლოგია
სწავლების კურსის ხანგრძლივობა --2 სემესტრი: (1  სასწ. წელი)
   VII  კლასი-- 3 სთ;         VIII    კლასი--  2 სთ;            IX   კლასი --2 სთ:
 პედაგოგი:    ია გიგუაშვილი :
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა:
მოსწავლე   II   საფეხურზე ეცნობა: სიცოცხლის უჯრედული ორგანიზაციის , ნივთიერებათა და ენერგიის ცვლის , გამრავლების, მემკვიდრეობითობის , სიცოცხლის  განვითარების ზოგად პრინციპებს; ადამიანის  ცხოველქმედების / ორგანოთა სისტემების  დონეზე/ ფიზიკურ და ქიმიურ კანონზომიერებებს, ჰომეოსტაზის ფენომენს: ეკოსისტემების კომპონენტებს , მათ ურთიერთკავშირს და ეკოსისტემაში მიმდინარე პროცესებს.
    მოსწავლე ითვისებს კვლევის  ზოგიერთ ციტოლოგიურ , გენეტიკურ და ფიზიოლოგიურ მეთოდს, ეუფლება ბიოლოგიური ექსპერიმენტის დაგეგმვასა და  წარმართვას, ეჩვევა მონაცემების კრიტიკულ ანალიზს.
    მოსწავლე ეცნობა იმ ზოგიერთი აღმოჩენის ისტორიას , რომელმაც გადამწყვეტი როლი ითამაშა ბიოლოგიასა და მედიცინის განვითარებაში.
   ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანია./ სავალდებული/.
სასწავლო საგნის  მიზნები:
ამ საფეხურზე საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე მეცნიერების საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცემს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო, ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი  თავის , საზოგადოებისა და გარემოს მიმართ.
   დაეუფლონ სპეციფიკურ ტერმინოლოგიას, აზიაროს მოსწავლე ქიმიური მოვლენების დაუფლებას.
   გააცნობიეროს    სამყაროში მიმდინარე პროცესების ერთიანობა, მიეცეს ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაუფლების შესაძლებლობა.
  გაკვეთილის ჩატარების მეთოდები:
Ø  გაკვეთილზე ფოკუსირებული კითხვები( ღია და დახურული);
Ø  აქტიური ლექცია;
Ø  ურთიერთშეწყვილება;
Ø  კითხვა-შეჯამება წყვილებში;
Ø  ჯვარედინი დისკუსია;
Ø  გონებრივი იერიში;
Ø  დაფიქრდით, დაწყვილდით, აზრი გაუზიარეთ;
Ø  სემინარული;
Ø  ექსპერიმენტული;
Ø  ჯგუფური;
Ø  ათწუთიანი ესსე;
Ø  ევრისტული /სწავლა აღმოჩენით/:
გაკვეთილის ტიპები:
Ø  ახალი მასალის ახსნის;
Ø  ინფორმაციული;
Ø  ლაბორატორიულ-პრაქტიკული;
Ø  გამეორების; 
Ø  შემაჯამებელი;
Ø  თეორიული კვლევის:
ამ საფეხურზე მოსწავლე ივითარებს სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებს, რომელთაგან პრიორიტეტულია:
Ø  კვლევის ზოგიერთი თანამედროვე მეთოდის გამოყენება;
Ø  სამეცნიერო ლიტერატურის მოძიება და გამოყენება;
Ø   ექსპერიმენტის დაგეგმვა და წარმართვა, მონაცემთა შეგროვება-  დამუშავება;
Ø   კრიტიკული ანალიზი, დასკვნების გამოტანა;
Ø  პრეზენტაცია / გრაფიკების, დიაგრამების, მოდელების შექმნა/;
Ø   დროის კონტროლი:
შეფასება:
მიმდინარე შეფასება:   საშინაო და საკლასო დავალებების შემოწმება, ზეპირი გამოკითხვები, ექსპერიმენტის დემონსტრირება:
შემაჯამებელი შეფასება:  შემაჯამებელი ტესტები, შუალედური ტესტური წერები, პროექტები:
საგნის სემესტრული ნიშნის შემადგენელი ნაწილები/ კომპონენტები/:
Ø  საშინაო დავალება                         }          სამივე კომპონენტს ერთნაირი
Ø  საკლასო დავალება                        }                  წონა    აქვს
Ø  შემაჯამებელი დავალებები         }                 
რესურსები:
სასწავლო სახელმძღვანელოები : 
საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საფუძვლები   VII  კლასი - მ. მაყაშვილი, რ. ქუთელია;
ბიოლოგია --VIII  კლასი  --მ. სეხნიაშვილი;  მ. მაყაშვილი;
 ბიოლოგია --IX    კლასი--   მ. სეხნიაშვილი;  მ. მაყაშვილი;        
დამხმარე სახელმძღვანელოები:   
„მეცნიერების ენციკლოპედია“
„ბიოლოგიის  ილუსტრირებული ლექსიკონი“
თვალსაჩინოება:       სქემები, პლაკატები, პოსტერები;
ტექნიკური საშუალებები:    კომპიუტერი +დისკი+ ინრეტნეტრესურსები, საიტები,  პროექტორი- ეკრანით; ფოტოაპარატი,  მიკროსკოპი:
                           მისაღწევი  შედეგები:
ბუნ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია ანსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.

ბუნ.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.

ბუნ.VII.3მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.

ბუნ.VII.4. მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ბუნ.VII.5.  მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს უჯრედზე, როგორც ორგანიზმის გებულებისა და განვითარების ერთეულზე.

ბუნ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს  ცხოველთა და მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი და დაასაბუთოს გამრავლების ბიოლოგიური მნიშვნელობა.
 
ბუნ.VII.7. მოსწავლეს შეუძლია აახასიათოს ცოცხალი სამყაროს მრავალფეროვნება, გამოიყენოს კლასიფიკაციის. პრინციპი და იმსჯელოს სხვადასხვა ჯგუფებს შორის მსგავსება განსხვავებაზე.
ბუნ.VII.8.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერების ატომურ-მოლეკულური სტრუქტურის აღწერა.

ბუნ.VII.9.მოსწავლეს შეუძლია  ადვილად  დაკვირვებადი  ძალების და მათი მოქმედების
შედეგების შესახებ  მსჯელობ.
ბუნ.VII.10. მოსწავლეს შეუძლია წნევს  ახასიათებ.     
ბუნ.VII.11. მოსწავლეს შეუძლია  მარტივი ქიმიური რეაქციების აღწერა.

ბუნ.VII.12. მოსწავლეს შეუძლია ფუძეებისა და მჟავების       განსხვავება  მათი  თვისებების მიხედვით.

ბუნ.VII.13. მოსწავლეს შეუძლია  ხსნარების  თავისებურებები შესახებ მსჯელობა.
კვლ.VIII.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს  კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
კვლ.VIII.2მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.VIII.3მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.
კვლ.VIII.4.  მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ბიოლ.VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ადამიანის ორგანიზმის  ანატომიური და ფიზიოლოგიური თავისებურებები.
  ბიოლ.VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ადამიანის ორგანიზმის მარეგულირებელი სისტემების მნიშვნელობა.
ბიოლ.VIII.7.მოსწავლეს  შეუძლია იმსჯელოს ორგანიზმის შინაგანი გარემოს მუდმივობის   შენარჩუნების (ჰომეოსტაზის)  მნიშვნელობაზე.
  ბიოლ.VIII.8. მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ადამიანის გამრავლების სისტემის თავისებურებები და  ჩანასახის განვითარების სტადიები.
ბიოლ.VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობა ადამიანისათვის.
კვლ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები .

კვლ.IX.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.

კვლ.IX.4.მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ბიოლ.IX.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ცოცხალი სისტემის ზოგადი ნიშ-თვისებები.
ბიოლ.IX.6.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მემკვიდრეობითობა და ცვალებადობა, ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები; იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე სელექციასა და მედიცინაში.
ბიოლ.IX.7.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ცოცხალი სამყაროს ისტორიულ განვითარებაზე,  დაუკავშიროს ორგანიზმთა მრავალფეროვნება ევოლუციურ პროცესს.
  ბიოლ.IX.8.მოსწავლეს  შეუძლია გააანალიზოს ურთიერთკავშირი ეკოსისტემის კომპონენტებს  შორის და იმსჯელოს ორგანიზმების ურთიერთქმედების როლზე ეკოსისტემის სტაბილურობის შენარჩუნებაში.
ბიოლ.IX.9.მოსწავლეს  შეუძლია გააანალიზოს გარემო ფაქტორების მნიშვნელობა ადამიანის ჯანმრთელობისათვის.

             სამუშაო დისციპლინა:
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა წლის გან-ში:
VII კლასი-- გაცდენილი საათების  ¼ - 26 სთ;  ½ --52 სთ
 VIII  - კლასი   გაცდენილი საათების ¼ -16 სთ, ½ - 32 სთ
   IX  -  კლასი   ¼ -  16 სთ,  ½ -  32 სთ:
აღდგენები:   1- კვირის გან-ში ავუხსნი მოსწავლეებს დამატებით მეცადინეობებზე, მეორე კვირის გან-ში შეძლებს ჩამაბაროს რა ფორმითაც თვითონ ურჩევნია : ტესტით, ზეპირად თუ ჩათვლით( ამაზე შეუთანხმდები მოსწავლეს წინასწარ) :
საჯარიმო ზომები:
არ აღდგენის შემთხვევაში მოსწავლეს აეკრძალოს 1 კვირით სკოლის კომპიუტერით ,სპორტული დარბაზით , სკოლის ბიბლიოთეკით სარგებლობა.ვერ მიიღებს მონაწილეობას სკოლისა და კლასის მიერ ორგანიზებულ ღონისძიებებში:
წახალისების ფორმები: 
გამოვუცხადებ მადლობას მას ან მის მშობელს. ჩავრთავ ღონისძიებებში, დავასაჩუქრებ სასწავლო ნივთებით.


  












                   საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საფუძვლები    VII   კლასი
                           თემატური  გეგმა
1.      ბუნებისმეტყველების საგანი, ფიზიკური სიდიდეები;
2.      სკალარი და ვექტორი
3.      ბუნებისმეტყველების ლაბორატორიაში არსებული ზოგიერთი ხელსაწყო და მუშაობის წესი
4.      უსაფრთხოების დაცვა
5.      როგორ ხდება ბუნებრივი მოვლენების შესწავლა
6.      მონაცემების გამოსახვა ცხრილის ან დიაგრამის სახით
7.       ვენის დიაგრამა
8.      ნივთიერება შედგება ატომებისა და  მოლეკულებისაგან
9.      ნივთიერების მყარი, თხევადი და აირადი მდგომარეობები
10.  მოდელირება/ პროექტი
11.   ნივთიერების სიმკვრივე, სიმკვრივის პრაქტიკული მნიშვნელობა
12.   დიფუზია
13.   ძალა და მისი გაზომვა
14.   სიმძიმის და ხახუნის  ძალა
15.   დრეკადობის ძალა, ჰუკის კანონი
16.   წნევა, წნევის  გადაცემა
17.   პასკალის კანონი
18.   წნევა სითხეებში, ზიარჭურჭელი
19.   პასკალის კანონი პრაქტიკაში
20.   სითხისა და აირის მოქმედება მათში ჩაძირულ სხეულებზე. ატმოსფერული წნევა.
21.  არქიმედეს კანონი.  სხეულების ცურვა
22.   დაკვირვება მოლეკულებს შორის მოქმედ მიზიდვის და განზიდვის ძალებზე
23.   დაკვირვება აირებში დიფუზიის პროცესზე
24.   დაკვირვება მაგნიტურ  ძალაზე
25.   დაკვირვება ხახუნის   ძალაზე
26.   დაკვირვება  დრეკადობის ძალაზე
27.   დაკვირვება  წნევაზე
28.   დაკვირვება ატმოსფერულ წნევაზე   „ძუნწი  ბოთლი“
29.   დაკვირვება ატმოსფერულ წნევაზე  „ საშინელი ხელი“
30.   დაკვირვება სითხეში  ჩაძირულ  სხეულზე
31.  დამოუკიდებელი სამუშაო  „ ვარჯიში ამოცანების ამოხსნაზე“
32.   გამეორება--განზოგადება
33.   შემაჯამებელი  სამუშაო
34.  ქიმია--ბუნებისმეტყველების    ნაწილი
35.    მოვლენები
36.   ქიმიური რეაქციის ნიშნები და პირობები
37.  წვა და ჟანგვა
38.   ნივთიერების მასის მუდივობის კანონი
39.   წყლის მნიშვნელობა სიცოცხლისათვის
40.  ხსნარები
41.   ხსნადობა
42.    მჟავა, ფუძე და ინდიკატორი
43.   ნეიტრალიზაციის რეაქცია
44.   ნივთიერების  ცვლილება
45.   ნივთიერების თვისებები
46.   ნივთიერების  თვისებების ცვლილება
47.   ქიმიური რეაქციის  ნიშნები
48.   ჟანგბადი
49.    ნახშირორჟანგი
50.   სანთლის  წვა
51.   ახალი ნივთიერების მიღება
52.   მასის მუდმივობის კანონი
53.   ხსნარი
54.   გახსნის პროცესზე მოქმედი ფაქტორების გამოკვლევა
55.   ბუნებრივი ნაყენის ინდიკატორული თვისებების გამოკვლევა
56.   PH  -ის სკალა
57.    მჟავა წვიმები
58.    მჟავის ურთიერთქმედება კალციუმის  კარბონატზე
59.    გამეორება- განზოგადების გაკვეთილი
60.    შემაჯამებელი სამუშაო
61.    ერთ და მრავალუჯრედიანი ორგანიზმები
62.     უჯრედი -- ქსოვილი--  ორგანო-- ორგანიზმი
63.    უჯრედი განაპირობებს ორგანიზმის ფუნქციას და განვითარებას
64.     მცენარეული უჯრედი
65.    სოკოს და  ცხოველური უჯრედი
66.    უმარტივესები და სხვა პროტისტები
67.    ბაქტერიები,  არქებაქტერიები,  ციანობაქტერიები
68.   სამეფო, არაუჯრედული აგებულების ორგანიზმები
69.    ძუძუმწოვრების კლასი
70.   ქვეწარმავლების კლასი 
71.    ფრინველების  კლასი
72.    ამფიბიების და თევზების კლასი
73.    უხერხემლო ცხოველები, ფეხსახსრიანები
74.    სხვა უხერხემლო ცხოველები
75.    სახეობა
76.    სქესობრივი და უსქესო  გამრავლება
77.    სრული და არასრული მეტამორფოზი
78.    პროტისტების , მონერების გამრავლება, უჯრედის გაყოფა
79.   მცენარეთა  კლასიფიკაცია
80.    მცენარეების  გამრავლება
81.    ვეგეტატიური გამრავლება
82.    წითელ წიგნში შეტანილი ცოცხალი ორგანიზმები
83.    ერთ და მრავალუჯრედიანი ორგანიზმები
84.    დაკვირვება  მცენარის ფოთლის აგებულებაზე
85.   დაკვირვება მცენარის სხვადასხვა ორგანოს აგებულებაზე
86.    პიგმენტების აღმოჩენა მცენარის ფოთოლში
87.   დაკვირვება ბაქტერიების  ცხოველქმედების  პირობებზე
88.   დაკვირვება ძუძუმწოვრების კბილებზე, კვლევა-1
89.   აქლემის შეგუება საარსებო  გარემოსთან
90.    თევზის შეგუებულობა  წყალში  გადაადგილებასთან
91.    დაკვირვება  მცენარეთა  თესლის და ფოთლის მრავალფეროვნებაზე
92.     გამეორება- განზოგადება
93.   დამოუკიდებელი სამუშაო
94.   შემაჯამებელი  სამუშაო
95.    VII  კლასში ნასწავლი მასალის შეჯამება






               თემატური გეგმა   ( ბიოლოგია)                     VIII  კლასი   
1.      სხეულის მხარეები, პროპორცია, ღრუები
2.       მეტაბოლიზმი, ორგანიზმის შინაგანი გარემო, ორგანოები
3.      სისხლი
4.       ჰომეოსტაზი
5.       სისხლის გადასხმა. სისხლის პათოლოგიები
6.       გული. სისხლის მიმოქცევის წრეები
7.       პულსი
8.       სისხლძარღვები. სისხლდენა
9.       გულის ავტომატია. გულის ციკლი
10.   სისხლის მოძრაობა ორგანიზმში. სისხლის წნევის გაზომვა
11.   ათეროსკლეროზი
12.   ლიმფური სისტემა
13.   ორგანიზმის დაცვითი სისტემა
14.    ვაქცინაცია, შიდსი, C - ჰეპატიტი, აპენდიციტი
15.   გამეორება განზოგადების გაკვეთილი
16.    შემაჯამებელი  სამუშაო
17.   პროექტი
18.   ძვლის აგებულება და შედგენილობა
19.   ძვლოვანი სისტემის ფუნქცია
20.   ადამიანის ჩონჩხის თავისებურებები
21.   ხერხემლის მოდელირება
22.   ძვლოვანი სისტემის ზოგიერთი  დაზიანება და დაავადებები
23.   როგორ ამოძრავრბს კუნთები  ჩვენს სხეულს
24.   კუნთების მუშაობა. კუნთის რეფლექსი
25.    კანის სტრუქტურა და ფუნქციები
26.   დაკვირვება კანის მგრძნობელობაზე
27.   ნაოჭები, გაჭაღარავება, ჭორფლი, ფერიჭამიები
28.   თავის გამეორება განზოგადება
29.   დამოუკიდებელი წერა/ ტესტები/
30.   შემაჯამებელი სამუშაო
31.    რეფერატების პრეზენტაცია
32.   საჭმლის მონელება
33.   სად და როგორ იწყება საჭმლის მონელება
34.   ვიტამინები. საკვებ პროდუქტებში შემავალი ნივთიერებების გამოვლენა
35.  სისხლში გლუკოზის რაოდენობის რეგულაცია. დიაბეტი
36.   სხეულის წონა. მეტაბოლიზმის დარღვევა
37.   ჯანსაღი კვების დღიური რაციონის შედგენა
38.   გამეორება- განზოგადების გაკვეთილი
39.   შემაჯამებელი სამუშაო
40.    რეფერატების პრეზენტაცია
41.   პროექტი
42.   სუნთქვის მნიშვნელობა . ჰაერგამტარი  გზები
43.   ფილტვები. აირთა ცვლა. სუნთქვის რეგულაცია
44.   ფილტვების მოდელის დამზადება/ პრაქტიკული სამუშაო/
45.   ფილტვების სასიცოცხლო ტევადობა. სუნთქვის სისტემის დაავადებები
46.   შარდის გამოყოფა. ღვიძლი
47.   თირკმლის ფუნქციის მოდელირება
48.   გამრავლების ორგანოთა სისტემა
49.   ჩანასახის განვითარება. მიტოზი, მეიოზი
50.   ნაყოფი
51.   გამეორება- განზოგადების გაკვეთილი
52.   დამოუკიდებელი სამუშაო
53.   შემაჯამებელი სამუშაო
54.   ნერვული სისტემის მნიშვნელობა
55.   ზურგის ტვინის აგებულება და მნიშვნელობა
56.   პირობითი და უპირობო რეფლექსები
57.   თავის ტვინი . შეგრძნებები
58.   საკითხების განზოგადება
59.   შემაჯამებელი სამუშაო
60.   შეგრძნების ორგანოთა მოქმედება. მხედველობა
61.   სმენა და წონასწორობა
62.   პერიფერიული ნერვული სისტემა
63.   ემოციები, ქცევის რეგულაცია
64.    განჭვრეტა, დაგეგმვა, მეტყველება
65.   დაკვირვება მეხსიერებაზე
66.    ნერვული სისტემის დაავადებები
67.   თემის გამეორება  განზოგადება
68.   რეფერატების პრეზენტაცია
69.     VIII   კლასში ნასწავლი მასალის  განზოგადება
70.    წლიური შემაჯამებელი  ტესტირება

                      თემატური გეგმა   ( ბიოლოგია)                          IX  კლასი
1.      სიცოცხლის  ძირითადი  თვისებები
2.       ზრდა  და  განვითარება
3.       კვება  და  სუნთქვა
4.       გამოყოფა ( ექსკრეცია) , მოძრაობა, გაღიზიანობადობა
5.       ბიოლოგიური  ორგანიზაციის  დონეები
6.       დამოუკიდებელი  სამუშაო
7.       შემაჯამებელი სამუშაო
8.       მოტოზი
9.       ჰომოლოგიური ქრომოსომები, მეიოზი
10.   მეიოზის მიმდინარეობა
11.   ქრომოსომების  სხვადასხვა ჰომოლოგიური  წყვილის  დამემკვიდრების  კანონზომიერება
12.    ორგანიზმის  ნიშან- თვისებებს  განაპირობებენ  გენები
13.    ალელების განაწილება სასქესო უჯრედებში. ნიშან- თვისებების  დამემკვიდრების კანონზომიერება
14.   ნიშან- თვისებათა   დამემკვიდრების კანონზომიერება
15.    ნიშან- თვისებათა   დამემკვიდრება, სქესის განსაზღვრა
16.    ნიშან- თვისებების    დამემკვიდრება,  ცხოველებსა და  მცენარეებში
17.    გრეგოლ-  მენდელის  შრომები
18.   ალელების  სხვადასხვა წყვილის  დამემკვიდრების  კანონზომიერება
19.   გენეტიკური დაავადებები
20.    გენეტიკური დარღვევების მქონე ადამიანები
21.    მოდიფიკაციური ცვალებადობა, სელექცია
22.   დამოუკიდებელი სამუშაო
23.    შემაჯამებელი სამუშაო
24.    ცოცხალი სამყარო     ცვალებადია
25.    გარდამავალი  ფორმები. განამარხებული  ფორმების ასაკის დადგენა
26.    ჟან ბატისტ  ლამარკი და ჩარლზ  დარვინი
27.    არსებობისათვის ბრძოლა და მისი ფორმები
28.   პოპულაცია. ნიშან- თვისებათა  ცვლილება პოპულაციაში
29.   გენების დრეიფის მოდელირება. ბოთლის ყელის ეფექტი
30.   დამფუძნებლის ეფექტი. იზოლაცია
31.   ბუნებრივი გადარჩევა- ევოლუციის მთავარი მამოძრავებელი ძალაა
32.   სქესობრივი გადარჩევა. კოევოლუცია. ბუნებრივი გადარჩევის შედეგი
33.   შეგუებულობები
34.  მიკროევოლუცია, მაკროევილუცია, დივერგენცია, კორვენგენცია.
35.   ევოლუციის დამამტკიცებელი სხვა საბუთები
36.   ხელოვნური გადარჩევა
37.   დამოუკიდებელი  წერა
38.   გამეორება- განზოგადება     III   თავის
39.  შემაჯამებელი სამუშაო
40.   აბიოტური ეკოლოგიური  ფაქტორები
41.   ბიოტური  ფაქტორები
42.    ეკოლოგიური ფაქტორების  ინტენსივობა
43.    პოპულაციის   რიცხობრიობაზე  მოქმედი  ფაქტორები
44.   კვებითი კავშირები  ეკოსისტემაში
45.   ენერგიის ნაკადი  ეკოსისტემაში. ეკოლოგიური პირამიდები.
46.    ნივთიერებათა  წრებრუნვა  ბუნებაში
47.    ბიომი
48.    ხმელეთის  ბიომები
49.    მტკნარი წყლის ბიომები
50.    როგორ იცვლებიან  ეკოსისტემები
51.    როგორ არღვევს  ადამიანი  კვებით  ქსელებს ?
52.    გლობალური  ეკოლოგიური  პრობლემები
53.    გამეორება- განზოგადება     IV  თავის
54.    შემაჯამებელი სამუშაო
55.     IX   კლასში ნასწავლი მასალის  განზოგადება
56.    წლიური შემაჯამებელი ტესტირება
57.    მზადება გამოცდისათვის








Комментариев нет:

Отправить комментарий