სარჩევი

ტრენინგების გავლის დამადასტურებელი დოკუმენტები/ ანგარიშები

                                             

        





                                      ანგარიში                                                                                                                                                                                                                       
მასწავლებელთა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ტრენინგი
„ ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სასაწავლო პროცეში

ჩამტარებელი ორგანიზაცია: მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი.

ადგილი და ხანგრძლივობა: ქარელის   № 2 საჯარო სკოლა;   39 საათის ხანგრძლივობით.

მიზანი საქართველოს სკოლების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებაინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ათვისებისა და გამოყენების კუთხითრაც ხელს შეუწყობს სასწავლო პროცესში ისტის  ინტეგრირებას ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებისა და მასწავლებელთა პროფესიული სტანდარტების შესაბამისად.

ამოცანები :
1.    სწავლა-სწავლების თანამედროვე მიდგომები და საინფორმაციო ტექნოლოგიები;
2.    გაკვეთილის ორგანიზება ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით;
3.    სასწავლო პროექტის ორგანიზება ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით;
4.    თვითშეფასება და პროფესიული განვითარება ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით

რეზიუმე აღნიშნული ტრენინგ-კურსი მოიცავდა ოთხ მოდულსკურსის სრული ხანგრძლივობა იყო ცამეტი სამსაათიანი ტრენინგი.
პირველი დღის პირველ სესიაზე ტრენინგის მონაწილეებმა გავიცანით ერთმანეთიტრენერმა მაია ჯოხაძემ   გაგვაცნო კურსის მიზანიშედეგებიგანრიგისაორგანიზაციო საკითხებიმუშაობის ფორმებისამუშაო წესებიმონაწილეთა შეფასების საკითხები.  ისაუბრა ისტ-ის ( ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებიროლსა  და მიზნებზე სასწავლო პროცესშისწავლება-სწავლის თანამედროვე მიდგომებსა და საინფორმაციო ტექნოლოგიებზემასწავლებლის კომპეტენციების სტანდარტზე  ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებშისასწავლო პროცესის ძირითადი ერთეულებსა და ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებაზე.ჩაგვიტარა ლექცია PowerPoint პრეზენტაციის გამოყენებითგაგვაცნო კურსის სილაბუსიტრენინგ-მოდულის ბოლოს შევავსეთ შეფასების კითხვარები.
მეორე მოდულის პირველ დღეს გავიხსენეთ წინა ტრენინგი და გავეცანით მოცემული ტრენინგის ამოცანებსა და შედეგებსკერძოდგაკვეთილის ორგანიზების ძირითად საფეხურებსდაგეგმვამომზადებაწარმართვაშეფასებააგრეთვე გაკვეთილის სამფაზიან მოდულსგაკვეთილის დაგეგმვას და გეგმის ელექტრონული ვერსიის მომზადებასტრენინგ-დღის ბოლოს შევავსეთ შეფასების კითხვარები.
მეორე მოდულის მეორე დღეს გავაგრძელეთ ისტ-ის გამოყენება გაკვეთილის დაგეგმვის პროცესშივისწავლეთ გაკვეთილის დაგეგმვისა და ჩატარებისათვის საჭირო ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტ ბრაუზერისა და საძიებო სისტემის საშუალებითგავეცანით ტექნოლოგიებით გამდიდრებული გაკვეთილის დაგეგმვის ხერხებსტრენინგ-დღის ბოლოს შევავსეთ შეფასების კითხვარები.
მეორე მოდულის მესამე დღეს გავიხსენეთ წინა ტრენინგი და გავეცანით მოცემული ტრენინგ-დღის ამოცანებსა და შედეგებსკერძოდდისკუსიარატომ არის მნიშვნელოვანი ვიზუალური მასალის გამოყენება სწავლა-სწავლების  პროცესშირა მახასიათებლები აქვს ეფექტიან ვიზუალურ მასალასსასწავლო პრეზენტაციის მომზადება საპრეზენტაციო პროგრამაში; MS PP პროგრამა ტრენინგ-დღის ბოლოს შევავსეთ შეფასების კითხვარები.
მეორე მოდულის მეოთხე დღეს გავიხსენეთ წინა ტრენინგი და გავეცანით მოცემული ტრენინგ-დღის ამოცანებსა და შედეგებსკერძოდმუშაობა მცირე ჯგუფებშიპრეზენტაციის მომზადება შერჩეულ თემაზეპრეზენტაციის წარმართვამოვამზადეთ სამოდელო პრეზენტაცია და წარვუდგინეთ აუდიტორიასრის შემდეგაც შევავსეთ შეფასების ბარათები.
მეორე მოდულის მეხუთე დღეს გავიხსენეთ წინა ტრენინგი და გავეცანით მოცემული ტრენინგ-დღის ამოცანებსა და შედეგებსკერძოდვირტუალური ლაბორატორია და ელექტრონული თამაშებიაუდიო და ვიდეო საშუალებების ეფექტიანი გამოყენება სასწავლო პროცესშიაუდიო და ვიდეოფაილების მოძიება და ჩამოტვირთვა.
მეორე მოდულის მეექვსე დღეს გავიხსენეთ წინა ტრენინგი და გავეცანით მოცემული ტრენინგ-დღის ამოცანებსა და შედეგებსკერძოდფიზიკური გარემოს მოწყობატექნიკური აღჭურვილობის გამართვასასწავლო მასალის/რესურსების დამზადებამცირე და მრავალკომპიუტერიანი კლასის მართვაელექტრონული რესურსების საცავი, Lemill-ის მიმოხილვა.
მეორე მოდულის მეხუთე დღეს გავიხსენეთ წინა ტრენინგი და გავეცანით მოცემული ტრენინგ-დღის ამოცანებსა და შედეგებსკერძოდსწავლის შეფასება ( შეფასების ძირითადი პრინციპები და მეთოდებიგაკვეთილის შეფასება ( რუბრიკის დამზადებაპრეზენტაციები).
მეორე მოდულის მერვე დღეს გავიხსენეთ წინა ტრენინგი და გავეცანით მოცემული ტრენინგ-დღის ამოცანებსა და შედეგებსკერძოდისტ-ის გამოყენება მრავალკომპონენტიანი შეფასებისათვისპირადი ელექტრონული დღიური ( ბლოგი); სემესტრული  ნიშნის გამოყვანა ელექტრონული ცხრილის გამოყენებითბლოგის დარეგისტრირებატრენინგ-მოდულის ბოლოს შევავსეთ შეფასების კითხვარები.
მესამე მოდულში გავეცანით სასწავლო პროექს და ეფექტური სასწავლო პროექტის ძირითად მახასიათებლებსპროექტის დაგეგმვასა და აღწერასთანამშრომლობითი საწავლო პროექტის დაგეგმვას ისტ-ის გამოყენებითტრენინგ-მოდულის ბოლოს შევავსეთ შეფასების კითხვარები.
მეოთხე მოდულში ვისწავლეთ მასწავლებლის თვით შეფასების ფორმები და ისტ ინსტრუმენტებისლაიდშოუს გამოყენებამასწავლებლიოს პორტფოლიო; Google სერვისებიბლოგიფორუმისაიტითარჯიმანი, Lemill. მოდულის დამთავრების შემდეგ შევავსეთ შეფასების ბარათები.
მნიშვნელობის დასაბუთება ტრენინგი ჩემთვის მეტად ნაყოფიერი იყოტრენინგის დახმარებით ჩემი ზედაპირული ცოდნა ამ საკითხებთან დაკავშირებით უფრო საფუძვლიანი გახდა,  დავრწმუნდი მათი გამოყენების აუცილებლობა - საჭიროებაშიმივხვდირომ მასწავლებელს სჭირდება მუდმივ დინამიკაში ყოფნარათა არ შეჩერდეს მისი პროფესიული ზრდა - განვითარებატრენინგის დასრულების შემდეგ გავაცნობიერე ისტ-ის გამოყენების მნიშვნელობა თანამედროვეკონსტრუქტივისტულ პედაგოგიურ მიდგომებზე დაფუძნებულ სასწავლო პროცესში;
ამ ტრენინგზე მიღებული ცოდნის საშუალებით შევძლებ ისტ-ის გამოყენებას სასწავლო ერთეულის (გაკვეთილი ან თანამშრომლობითი სასწავლო პროექტიამოცანების შესაბამისადკერძოდ:ისტ-ის გამოყენებას სასწავლო პროცესის დასაგეგმად;ისტ-ის გამოყენებას სასწავლო რესურსების მოსამზადებლად (შემუშავებაადაპტირებარედაქტირება და სხვ.);
სწავლა-სწავლების წარმართვას ისტ-ით გამდირებულ სასწავლო გარემოშიმოსწავლეთა შეფასების მეთოდების/ინსტრუმენტების გამოყენებას ისტ-ის საშუალებით;მოსწავლეთა მიერ ისტ-ის გამოყენების შეფასებასაუცილებლად გამოვიყენებ  ისტ-  მოსწავლეებთანმშობლებთან და კოლეგებთან კომუნიკაციისათვისშევძლებ მასწავლებლის პორტფოლიოს წარმოებას ისტ-ის გამოყენებითშევძლებ ისტ-ის გამოყენებას პროფესიული თვითგანვითარების პროცესშიშვქმნი პერსონალურელ-პორტფოლიოსრომელიც მოიცავსგაკვეთილის გეგმას შესაბამისი სასწავლო ციფრული ობიექტით (მაგ., პრეზენტაციაცხრილირუბრიკა/შეფასების სქემაბლოგისაიტი და სხვ.) სასწავლო პროექტსშესაბამისი სასწავლო ციფრული ობიექტით (მაგ., პრეზენტაციაცხრილირუბრიკა/შეფასების სქემაბლოგისაიტი და სხვ.) გავეცანი სწავლასწავლების ეფექტურ სტრატეგიებს ისტ-ის გამოყენებითვისწავლე ცნების რუკის შექმნავიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე სტრატეგია;   ვენის დიაგრამას, T- სქემასსკოლაში დაბრუნების შემდეგ ვგეგმავმიღებული ცოდნა და გამოცდილება ჩემს კოლეგებს გავუზიაროკერძოდკათედრის სხდომაზე წავიკითხავ მოხსენებას თემაზე:  „ ისტ-ის გამოყენება სასწავლო რესურსების მომზადებაში”, „ როგორ გამოვიყენოთ ისტ-  მოსწავლეებთანმშობლებთან და კოლეგებთან კომუნიკაციისათვის“; „თანამშრომლობითი სასწავლო პროექტის დაგეგმვა და განხორციელება

 ჩავატარებ პრეზენტაციას:  „ისტ-ის გამოყენება სასწავლო პროცესის დასაგეგმად;“ „ მოსწავლეთა შეფასების მეთოდების/ინსტრუმენტების გამოყენება ისტ-ის საშუალებით;“ „გაკვეთილის დაგეგმვა“, „სასწავლო პროექტის დაგეგმვავითანამშრომლებ ადმინისტრაციასთან  სკოლაში ისტ-ის კულტურის დასანერგადძალიან დიდი მადლობა მასწავლებლის სახლსა და ქალბატონ მაია ჯოხაძეს   საინტერესო ტრენინგისთვის.



 ბ.კაპანაძის სახელობის სოფ ძლევიჯვარის
                საჯარო სკოლის მასწავლებელი:   ია გიგუაშვილი :


                                                                                  5/11/2012 წ



ტრენინგი:   ,,ვიდეოროგორც სასწავლო რესურსი 
                                                   ანგარიში
თარიღი ---24/03/2013
1.     ტრენინგის შესახებ:
  • ტრენინგის დასახელება:   ,,ვიდეოროგორც სასწავლო რესურსი
  • ტრენინგის ჩამტარებელი ორგანიზაცია: მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი (საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო).
  • ტრენინგის ჩატარების ადგილი: სსიპ    ქარელის   № 2 საჯარო სკოლა.
  • ტრენინგის ხანგრძივობა:   დღე (4 საათი).
2.   მიზანი და დღის წესრიგი:
  • მიზანი: მასწავლებლები გაეცნობიან სასწავლო პროცესში ვიზუალური მასალის გამოყენების მეთოდოლოგიასისტ - ით გამდიდრებული გაკვეთილების  თავისებურებებსა და  სწორ მიდგომებსშეისწავლიან ვიდეო - კლიპების მომზადებას პროგრამა  „Movie Maker“ - ის გამოყენებითასევე  ვიდეოს განთავსებას სასწავლო მეთოდური მასალების პორტალში.
  • დღის წესრიგი:
Ø  წარდგენა,  გაცნობადა მონაწილეთა მოლოდინების განსაზღვრა- 20 წთ
Ø  ტრენინგის მიზნებიმისაღწევი შედეგებიგანრიგიმუშაობის ფორმები  და  წესებისაორგანიზაციო საკითხები - 10 წთ
Ø  ისტ-ით გამდიდრებული გაკვეთილის   ზოგადი თავისებურებანი და მიდგომები  (დისკუსია) - 10 წთ
Ø  რა ტიპის სასწავლო მასალა შეიძლება შეიქმნას პროგრამა Movie maker-ში. - 10წთ
Ø  D-GP-IP -პროგრამა Movie Maker-ისძირითადიინსტრუმენტებიროგორიქმნებავიდეო-კლიპი. -  45 წთ
Ø  შესვენება -20წთ
Ø  ნასწავლი მასალის შეჯამება - 10წთ
Ø  ვიდეო - კლიპისთვის შესაბამისი მასალის მოძიება ინტერნეტში - 15წთ
Ø  პრაქტიკული    ინდივიდუალური სამუშაო- 30წთ
Ø  შესრულებული დავალებების პრეზენატაციატრენერისა და აუდიტორიის უკუკავშირი   - 20 წთ.
Ø  D–GP–IP - როგორ ხდება ვიდეო -მასალის     ატვირთვაYoutube-ში,ინსტრუმენტების     გაცნობა- 30წთ
Ø  გონებრივი იერიში “რა ვისწავლეთროგორ გამოვიყენებ შეძენილ კომპეტენციებს საგაკვეთილო პროცესში?” - 10წთ
Ø  ტრენინგის შეფასება - 10 წთ
3.   ტრენინგის მსვლელობა:
  • წარდგენა და გაცნობა: ტრენერი ტრენინგის დაწყებისთანავე გაგვეცნო და ტრენინგის თითოეულმა მონაწილემ მოკლედ წარმოადგინა საკუთარი თავიასევე თითოეულმა მასწავლებელმა უპასუხა ტრენერის მიერ დასმულ 2 შეკითხვას  ,,ჩატარებული ჰქონდა თუ არა ტექნოლოგიებით გამდიდრებული გაკვეთილი და რა ფორმით?“ და ,,რა მოლოდინი ჰქონდა ტრენინგისგან?“
·         ტრენინგის მიზნებიმისაღწევი შედეგებიგანრიგიმუშაობის ფორმები  და  წესებისაორგანიზაციო საკითხები : ტრენერმა წარმოგვიდგინა პროგრამის პრეზენტაციატრენინგის მიზნებიმისაღწევი შედეგები (ტრენინგის გავლის შემდეგ მონაწილეები შეძლებენ პროგრამა Movie Maker -ის საშუალებით სასწავლო რესურსების შექმნას და ეფექტურად გამოყენებას სასწავლო პროცესში და შეძლებენ შექმნილი მასალის ვიდეო -ფაილების საცავში ატვირთვას), მოკლედ გაგვაცნო დღის წესრიგიკომპიუტერებთან მუშაობის ფორმები და წესებიასევე ვისაუბრეთ საორგანიზაციო საკითხებზე  და აქტივობებზე (აქტიური ლექციაგონებრივი იერიშიდემოსტრირება - მართული პრაქტიკა - დამოუკიდებელი ვარჯიში (D – GP - IP), პრეზენტაციაპრაქტიკული მეცადინეობა). ტრენინგის მონაწილეებს ჰქონდათ საშუალება დაესვათ ტრენერისთვის სასურველი და მნიშვნელოვანი კითხვები
  • ისტ-თი გამდიდრებული გაკვეთილის   ზოგადი თავისებურებანი და მიდგომები ტრენერმა ისაუბრა ისტ - ით გამდიდრებული გაკვეთილის თავისებურებებზე და შემდეგ დისკუსიაში ჩაგვრთო მონაწილეები: ,,რა უპირატესობა აქვს ისტ - ით გამდიდრებული გაკვეთილის ჩატარებას?“. გამოითქვა სხვადასხა მოსაზრებებიმაგრამ ყველა მასწავლებლის აზრი იყო ერთნაირი იმაზერომ ისტ - ით გამდიდრებული გაკვეთილზე მოსწავლე უფრო მეტად მოტივირებულიაგანსაკუთრებით მაშინროდესაც თვითონაც მონაწილეობს სასწავლო მასალის შექმნაშიასევე გაკვეთილი არის უფრო საინტერესოვიზუალური მასალა ეხმარება მოსწავლეს ინფორმაციის უკეთ აღქმაში და გაგებაში.
·         რა ტიპის სასწავლო მასალა შეიძლება შეიქმნას პროგრამა Movie maker - ში. ტრენერმა პროექტორის საშუალებით გვიჩვენა თავის მიერ შექმნილი ვიდეო - მასალა ,,სვანეთი“, ჩვენების დროს თან დაურთო კომენტარებირა ტექნიკურ მხარეზე უნდა გამახვილდეს ყურადღება ვიდო - მასალის შექმნის დროს.
·         D - GP - IP -პროგრამა Movie Maker-ის ძირითადი ინსტრუმენტებიროგორ იქმნება ვიდეო - კლიპი. ტრენერმა განმარტა,  რომ movie maker არის ვიდეო კლიპების დამზადების Micro Soft - ის უფასო პროგრამა და windows XP –  ვერსიას იგი ავტომატურად მოყვება. Windows 7 - ის ზოგ ვერსიას შეიძლება არ მოყვესამიტომ ტრენერმა დაწვილებით აგვისხსნა და გვაჩვენა როგორ უნდა მოხდეს Micro Soft - ის საიტიდან მისი გადმოწერა და დაინსტალირებაამის შემდეგ გაგვაცნო პროგრამა movie maker - ის ის ძირითადი ინსტრუმენტებირომლის საშუალებითაც ხდება ვიდეო - კლიპების შექმნამედიააუდიო და ვიდეო ფაილების ჩასმასხვადასხვა ანიმაციური ეფექტებით გაფორმებასატიტულეე კადრების შექმნავიდეო - ფაილების დაჭრა და ერთმანეთზე გადაბმაშექმნილი მასალის შენახვა დასრულებული პროექტის და დასრულებული სახითაგვიხსნა განსხვავება ამ 2 სახის შენახვას შორისპარალელურად თითოეული მონაწილე ინდივიდუალურად მუშაობდა კომპიტერთან ახსნილი მასალის გაგება - განმტკიცებაზეტრენერი პასუხობდა თითოეული მასწავლებლის შეკითხვას.
  • შესვენება: ტრენერმა გამოაცხადა 20 წუთიანი შესვენება.
  • ნასწავლი მასალის შეჯამება: შესვენების მერე პროექტორის საშუალებით მსმენელების აქტიური ჩართულობით მოხდა ნასწავლი მასალის გამეორება - შეჯამება
  • ვიდეო - კლიპისთვის შესაბამისი მასალის მოძიება ინტერნეტში ტრენერმა მოგვცა დავალებამოგვეძებნა ის მასალა ინტერნეტშირომლის საშუალებითაც მოვამზადებიდით ვიდეო - კლიპს და ყველაფერი ეს მოგვეთავსებინა ჩვენს საქაღალდეშიგარდა ამისატრენერს წინასწარ ჰქონდა კომპიუტერებში ჩაწერილი ტრენინგის მასალა (სხვადასხვა ვიდეო და აუდიო ფაილები), გვაჩვენა სად იყო ჩაწერილი ეს მასალა და გვითხრარომ სავარჯიშო ვიდეო - მასალის შექმნისთვის შეგვეძლო გვესარგებლა ამითაც.
  • პრაქტიკული  ინდივიდუალური სამუშაო: ინტერნეტში მოძიებული და ტრენერის მიერ წინასწარ ჩაწერილი მასალით დავიწყეთ ინდივიდუალური დამოუკიდებელი პრაქტიკული მუშაობარაიმე შეკითხვის წარმოშობის შემთხვევაში ტრენერი ინდივიდუალურად მიდიოდა თითოეულ მსმენელთან და ამომწურავად პასუხობდა ყველა კითხვასტრენერმა გვთხოვამაქსიმალურად გამოგვეყენებენი ყველა ის ინსტრუმენტირაც ვისწავლეთ.
  • D – GP – IP - როგორ ხდება ვიდეო - მასალის ატვირთვა Youtube - შიინსტრუმენტების გაცნობა: ვინაიდან სკოლის კომპიუტერულ ლაბორტორიებში დაბლოკილია ვიდეო - ფაილების საცავი Youtube, ტრენერმა საპრეზენტაციო პროგრამის საშუალებით გაგვაცნო ის მარტივი ინსტრუმენტებიროგორ შეიძლება აიტვირთოს შექმნილი ვიდეო - მასალა Youtube - ში და უპასუხა ჩვენს მიერ დასმულ ყველა შეკითხვას.
  •  შესრულებული დავალებების პრეზენატაციატრენერისა და აუდიტორიის უკუკავშირი თითოეულ მონაწილეს დავალების პრეზენტაციისთვის მიეცა 2 – 3 - წთპრეზენტატორი მოკლედ მომოიხილავდა თავის ნამუშევარსხოლო შემდეგ აუდიტორია და ტრენერი აჯამებდნენ წარმოდგენილ ნამუშევარს.
  • დებრიფინგი “რა ვისწავლეთროგორ გამოვიყენებ შეძენილ კომპეტენციებს საგაკვეთილო პროცესში? ”  ტრენინგის მიწურულს მოხდა ნასწავლი მასალის შეჯამებათითოეულმა ჩვენთაგანმა აღნიშნაგაკვეთილის რომელ ფაზაზე და როგორ გამოიყენებდა ტრენინგზე ნასწავლ მასალას სასწავლო პროცესში.
  • ტრენინგის შეფასება: ტრენერის შეკითხვაზე გაამართლა თუ არა ტრენინგმა მათი მოლოდინიყველამ ერთხმად აღნიშნარომ ტრენინგმა მოლოდინს გადააჭარბაიყო მეტად საინტერესოპროდუქტიულიასეთი პრაქტიკული დანიშნულების  ტრენინგები საჭიროა ხშირად ჩატარდეს საჯარო  სკოლის პედაგოგებისთვისაღნიშნესრომ ის რისი გაკეთებაც მატთვის წარმოუდგენელი იყო საკუთარი ძალებით სხვისი დახმარების გარეშეახლა ტრენინგის გავლის შემდეგ ეს უკვე მეტად იოლი იქნება.
4.   ტრენინგის მნიშვნელოვნების დასაბუთება:
აღნიშნული ტრენინგისას ჩემთვის მნიშვნელოვანი და ახალი იყო ყველაფერიძალიან მომეწონა პროგრამა Movie Maker და მისი შესაძლებლობებიტრენინგში მონაწილეობამ მომცა სტიმული და გამიზარდა ახალი იდეებისინოვაციების განხორციელების მოტივაცია.
აუცილებლად გამოვიყენებ ტრენინგში ათვისებულ სიახლეებს სასწავლო პროცესშიგავამდიდრებ ჩემს გაკვეთილებს ვიდეო - მასალითაცგარდა ამისაამ ტრენინგმა საშუალება მომცა და დამანახაროგორ გავამდიდრო ჩემი ელპორტფოლიო.
კოლეგებს შევთავაზებ ჩემ მიერ შეძენილი ცოდნისა და უნარების გაზიარებას ტრენინგის სახით და დავარწმუნებრომ ეს სიახლე დადებითად იმოქმედებს მოსწავლეთა სასწავლო პროცესში ჩართულობაზე.
5.   ტრენინგის შემდეგ:
ტრენინგის შემდეგ ტრენერმა ელფოსტით პერსონალურად გამოგვიგზავნა ტრენინგის მასალა (handout), რომელიც ძალიან დამეხმარა დამოუკიდებლად გამემტკიცებინა ტრენინგზე ნასწავლი მასალატრენინგის შემდეგ შევქმენი სასწავლო ვიდეო - ფაილირომელიც ავტვირთე Youtube - ში.  დიდი მადლობა ქ-ნ ქეთი ცერაძეს საინტერესო ტრენინგისათვის...




                    ბ.კაპანაძის სახელობის სოფ ძლევიჯვარის
                საჯარო სკოლის მასწავლებელი:   ია გიგუაშვილი :


                                                              თარიღი ---24/03/2013 წ





       




                                       Intel -ანგარიში
      ტრენინგის დაწყება და დამთავრება:
1.                ტრენინგის შესახებ:
  • ტრენინგის დასახელება:     პროექტებით სწავლება - Intel.
  • ტრენინგის ჩამტარებელი ორგანიზაცია:   მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი -საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო.
  • ტრენერი :  ნათია მაისურაძე
  • ტრენინგის ჩატარების ადგილი:   ქარელი.  ქარელის   № 1 საჯარო სკოლა:
  • ტრენინგის ხანგრძივობა:      9 დღე (36 საათი)

2.    ტრენინგის   მიზანი და ამოცანები:  პროექტებით სწავლების მიზანია აქტივობები დაუკავშირდეს ავთენტურ და ცხოვრებისეულ კონტექსტს, მოსწავლეებს განუვითაროს მაღალი სააზროვნო უნარები და გაზარდოს სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობა.
·         როგორ შეიძლება ტექნოლოგიების ყველაზე ეფექტური გამოყენება სწავლის პროცესის ხელშეწყობისათვის და მოსწავლეთა სწავლის შესაფასებლად?
·         ტექნოლოგიებით გამდიდრებული სასწავლო პროექტის დაგეგმვა, რომლის მიზანია მაღალი დონის სააზროვნო და 21-საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარება.
·         პროექტების გამოქვეყნება სხვებისთვის გასაზიარებლად.
·         რეფლექსია სწავლაზე.


ტრენინგი მოიცავს 8 მოდულს.
მოდული 1. დღე 1-2. პროექტებით სწავლება.
1 მოდულის საკვანძო კითხვები:
·         როგორ დაეხმარება პროექტები ჩემს მოსწავლეებს სასწავლო სტანდარტის მიღწევასა და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებაში?
·         როგორ გამოვიყენოთ პროექტების სწავლის პროცესის გაუმჯობესებისათვის?
1 მოდულის ძირითადი აქტივობები:
·         პორტფოლიოს კომპონენტების გაცნობა.
·         სტატიის მომზადება პროექტით სწავლების თემაზე და მისი გამოცემა.
·         ჩვენი პროექტის შესაბამისი 21-საუკუნის უნარ-ჩვევების შერჩევა.
·         საპროექტო იდეების გენერირება.
·         რეფლექსია ჩვენ ბლოგზე.
ტრენინგის პირველი დღე ტრენერმა დაიწყო ვიდეოს ჩვენებით რომელიც პროექტზე დაფუძნებულ საწვლებას ეძღვნებოდა, ვიდეო იყო ძალიან შთამბეჭდავი და ინოვაციური. შემდეგ გაგვეცნო და თითოეულმა მონაწილემ გავაცანით თავი ჯგუფის წევრებს, ვისაუბრეთ თუ რომელ კლასებს ვასწავლით, რა საგანს და რა მოლოდინი გვაქვს  ამ ტრენინგიდან. შემდეგ ტრენერმა გაგვაცნო კურსის თითოეული მოდულის აქცენტები და მოსალოდნელი შედეგები გაგვაცნო Intel-ის სახელმღვანელო Viewer-ი, დავათვალიერებინა პროგრამის ინტერფეისი, გაგვაცნო სამუშაო ინსტრუმენტები, გვაჩვენა დამხმარე გზამკვლევი და დავათვალირეთ სხვადასხვა რესურსები (პროექტის გეგმები და დამხმარე მასალები).
გავიხსენეთ ტექსტური რედაქტორიWord-ი და გავაკეთეთ ელექტრონული საქაღალდე და ქვესაქაღალდეები რომლებიც მოვათავსეთ ძირითად საქაღალდეში, შესაბამისად ტრენინგის    განმავლობაში მოვათავსებთ ყველა იმ დოკუმენტს რომელსაც ჩვენი პროექტისთვის შევქმნით, რაც გაგვიიოლებს მასალების მოძებნას. ასევე გავეცანით პორტფოლიოს ჩეკლისტს, 21-საუკუნის უნარ-ჩვევებს, პროექტის მახასიათებლების ჩეკლისტს, პროექტის გეგმის შაბლონს, განვიხილეთ პორტფოლიოს რუბრიკა,  რომლებსაც კიდევ დავუბრუნდებით პროექტზე მუშაობის პერიოდში. დავათვალიერეთ ინტელის ელ. სახელმძღვანელოში რამდენიმე პროექტი,  ასევე გავიარეთ რეგისტრაცია ბლოგზე, სადაც გავაკეთებთ რეფლექსიას ყოველი ტრენინგ დღის ბოლოს.
ტრენინგის მეორე დღეს დავალებად გვქონდა მოგვეფიქრებნა საპროექტო იდეა რომელსაც გავახორციელბთ უახლოეს მომავალში. მე მოვიფიქრე გავაკეთო პროექტი სახელწოდებით    „ ნარკომანია -- მსოფლიო სენი “     VIII  კლასში.
 ჯგუფის წევრებმა ერთმანეთს გავაცანით ჩვენი პროექტების ზოგადი თემა.
ტრენერი გვესაუბრა საგამომცემლო პროგრამის სასარგებლო თვისებებზე სასწავლო პროცესში, რომ ბეჭდვითი გამოცემები ეფექტურია სამიზნე აუდიტორიასთან მუშაობაში. ამ გზით შესაძლებელი ხდება ინფორმაციის ზუსტი გაცვლა და მოსწავლეებისთვის კომუნიკაციის ეფექტური მეთოდის დემონსტრირება.ასევე აგვიხსნა, რომ სტატიის გამოცემისთვის შეგვიძლია ერთი რომელიმე ფორმატი შევარჩიოთ - ახალი ამბების ბიულეტენი, გაზეთი, ბროშურა, პლაკატი ან სხვა ბეჭდვითი მედია.გვასწავლა როგორ დაგვემზადებინა ბუკლეტები ჩვენი ფანტაზიის საშუალებით Microsoft Word-ში, გვასწავლა Microsoft Word-ის მზა შაბლონის დახმარებით ბროშურების შექმნა, ამავე დროს Intel-ის ელექტრონულ სახელმძღვანელო Viewer -ში გვაჩვენა ბუკლეტის და გაზეთის შაბლონები. დავიწყეთ ბუკლეტებზე მუშაობა, ინტერნეტში მოვიძიეთ პროექტის შესაბამისი სურათები და ბუკლეტში ჩავსვით, რომელიც მოთავსებული გვქონდა პორტფოლიოს საქაღალდეში_სასწავლო პროექტის დამხმარე.
ტრენინგის დღის ბოლოს ტრენერმა საშინაო დავალებად მოგვცა ბუკლეტი სახლში დასასრულებლად და დასახვეწად. ტრენინგის მონაწილეებმა გავაკეთეთ რეფლექსია და მინიმუმ სამ ჯგუფის წევრს დავუწერეთ კომენტარი ბლოგზე.


მოდული 2. დღე 3-4.სასწავლო პროექტის დაგეგმვა.
მოდული 2-ის საკვანძო კითხვები:
·         როგორ შეუწყობს ხელს სასწავლო პროცესს მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები?
·         როგორ შეიძლება დავგეგმოთ მოსწავლეზე ორიენტირებული მიმდინარე შეფასება?

2 მოდულის ძირითადი აქტივობები:
·         სტანდარტის განაზღვრა სასწავლო პროექტისთვის.
·         მიზნების შემუშავება სასწავლო პროექტისთვის.
·         მიმართულების მიმცემი კითხვების შემუშავება და განხილვა.
·         შეფასების მეთოდების და სტრატეგიების განხილვა.
·         სასწავლო პროექტის პორტფოლიოს პრეზენტაციების შექმნა.
მეორე მოდულზე გადასვლის  შემდეგ პროექტის ეფექტურად დაგეგმვისთვის, გადახედეთ ჩვენ საგნობივ სტანდარტებს და განსაზღვრეთ, საგნის სტანდარტის რომელი შედეგის/ინდიკატორის მიღწევადა შეფასება სურს ჩვენი თემის ფარგლებში, პარალელურად გამოვიყენეთ 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების დოკუმენტი რომელიც ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში მაღალსააზროვნო დონის უნარ-ჩვევების განვითარებას.
შემდეგ ტრენერმა გვაჩვენა პრეზენტაცია მიმრთულების მიმცემი კითხვების შესახებ, გვესაუბრა და ჯგუფში განვიხილეთ  მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები,
Google doc-ების საშუალებით ტრენერმა გაგვიზიარა ჯგუფს სავარჯიშო „გონებრივი იერიშის კითხვები“ მსმენელები დაგვყო წყვილებად და თოთოეულ წყვილს მოგვცა შესაბამისი დავალება, ამ აქტივობით ჩვენ უკეთ გავერკვიეთ როგორ უნდა ჩამოვაყალიბოთ მიმართულების მიმცემი შეკითხვები და პარალელურად ვისწავლეთ დოკუმენტის გაზიარება google doc-ების საშუალებით და  გაზიარებულ დოკუმენტებში მუშაობა. შემდეგ, ჩვენი პროექტისთვის ჩამოვაყალიბეთ ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი შეკითხვა და ჩავწერეთ პროექტის პროექტის გეგმის შაბლონში. ეს შეკითხვები ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს, გამოიყენონ მაღალი დონის სააზროვნო უნარები, სრულყოფილად გაიგონ ძირითადი ცნებები და სისტემატურად გაუკეთონ ორგანიზება ინფორმაციას.
ასევე დავიწყეთ მუშაობა შეფასების ფორმებზე. პროექტზე დაფუძნებული სწავლებისათვის უნდა შეგვერჩია ისეთი შეფასების ფორმები რომელიც შეაფასებს თემის მნიშვნელოვან ამოცანებს, ჩართავს მოსწავლეებს შეფასების პროცესში, აწარმოებს პროგრესის მონიტორინგს, ხელს შეუწყობს გაგების ხარისხის მონიტორინგს, ნასწავლი მასალის და უნარ-ჩვევების დემონსტრირებას, წაახალისებს მეტაკოგნიტურ აზროვნებას.
მოდულის ბოლოს გავაკეთეთ პროექტის გეგმის პრეზენტაცია. პრეზენტაცია მოიცავს პროექტის მოკლე აღწერას, სამიზნე სტანდარტებს და მიზნებს, მიმართულების მიმცემ საკვანძო კითხვებს და შეფასების დროში გაწერილ გეგმას. დასრულებული პრეზენტაცია გადავიტანეთ საქაღალდეში _სასწავლო პროექტის გეგმა  და ავტვირთეთ ბლოგზე.






მოდული 3. დღე 5. კავშირები.
3მოდულის საკვანძო კითხვები:
·         როგორ უნდა გამოვიყენოთ ტექნოლოგიები ყველაზე ეფექტურად, სწავლების პროცესის ხელშეყობისა და მოსწავლეთა სწავლების შეფასების მიზნით?
3 მოდულის ძირითადი აქტივობები:
მოდულის მიმდინარეობისას:
·         შეივისწავლეთ და განვიხილეთ საავტორო უფლებების კანონმდებლობა და სამართლიანი გამოყენების წესები განათლების სისტემაში.
·         შევქმენით  ბიბლიოგრაფია.
·         გავეცანით ინტერნეტ  რესურსებს, რომელთაც გამოიყენებთ კვლევაში, კომუნიკაციასა და თანამშრომლობის პროცესში.
·         შევაფასეთ   ინტერნეტ  რესურსები.
·         გავაუმჯობესეთ სასწავლო პროექტის გეგმა.
·         გავაკეთეთ   რაფლექსია ბლოგზე.
ტრენინგ დღის დაწყების წინ შევაჯამეთ წინა ტრენინგ დღეები და განვიხილეთ საავტორო უფლებების კანონმდებლობით და სამართლიანად გამოყენების წესები განათლების სისტემაში. თითოეულმა ჩვენგანმა პროექტისთვის გამოყენებული მასალებისთვის გავაკეთეთ ბიბლიოგრაფია, Viewer-ის სახელმღვანელოს რესურსებიდან გამოვიყენეთ დოკუმენტი „გამოყენებული ლიტერატურის მარტივი შაბლონი“  სადაც მივუთითეთ ჩვენ მიერ გამოყენებული სურათების URL მისამართები, რომელიც მოვათავსეთ საქაღალდეში სურათები აუდიო ვიდეო - საავტორო უფლებები.
ეს საკითხი საკმაოდ საინტერესო აღმოჩნდა,რადგან მოსწავლეებს უნდა ვასწავლოთ სხვისი ნამუშევრის პატივისცემა და საავტორო უფლებების გამოყენება, ასევე ინტერნეტრესურსების სწორად გამოყენება.
გავეცანით მოსწავლეთა კომუნიკაციისათვის ხელშეწყობისთვის ონლაინ პროგრამებს: ელ.ფოსტა, ონლაინჩატი, სწრაფი შეტყობინება, ინტერნეტ გაზეთები.
განვიხილეთ ინტერნეტ თანამშრომლობითი სასწავლო რესურსების გამოყენების დადებითი და უარყოფითი მხარეები, ონლაინ კოლაბორაციული სასწავლო რესურსები, რომელიც განთავსებულია რესურსების ჩანართის ჯგუფში ინტერნეტ რესურსები/ვებ 2.0 კოლაბორაციული რესურსები.    
მოდული 4. დღე 5. სასწავლო ნიმუშების შექმნა.
4 მოდულის საკვანძო კითხვები:
·         რამდენად დამეხმარება მოსწავლის ნიმუშის შექმნა პროექტის ფარგლებში ჩემი მოლოდინების გამოკვეთასა და სასწავლო პროცესის დაგაგმვაში?
·         პროექტზე მუშაობისას როგორ უზრუნველვყო მოსწავლეთა მიერ სასწავლო მიზნების მიღწევა?
4 მოდულის ძირითადი აქტივობები:
·         მონაწილეები შექმნიან და შეაფასებენ მოსწავლეთა ნაშრომების სავარაუდო ნიმუშებს: პრეზენტაციებს, პუბლიკაციებს და ბლოგებს.
·         პროექტის გეგმებში შეიტანენ საჭირო ცვლილებებს.
·         გააკეთებენ რეფლესიას.
მეოთხე მოდულზე მუშაობისას დავიწყეთ მოსწავლის ნაშრომის სავარაუდო ნაშორმის მომზადება, ვმუშაობდით ტექსტურ რედაქტორ Word-ში და საპრეზენტაციო პროგრამა Power Point-ში,  მოსწავლის თვალით დანახული სავარაუდო ნაშრომის შექმნა დამეხმარება, განვსაზღვრო, რამდენად შეესაბამება პროექტი მოსწავლეთა საჭიროებებსა და ინტერესებს. ეს ასევე დამეხმარება გავარკვიო სწავლების საჭირო რესურსების ხელმისაწვდომობის საკითხი, შინაარსი და აქტივობები. მოსწავლის სავარაუდო ნაშრომი შევინახეთ საქაღალდეში _მოსწავლის ნიმუში

მოდული 5. დღე 6. მოსწავლეთა პროექტების შეფასებაა.
მოდულის მთავარი კითხვა:
·         როგორ უნდა გამოვიყენოთ ტექნოლოგიები ყველაზე ეფექტურად,სწავლის პროცესის ხელშეწყობისა და მოსწავლეთა სწავლის შეფასების მიზნით?
მოდულის ამოცანები:
მოდულის განმავლობაში მონაწილეები:
·         ერთმანეთს გავუზიარებთ მოსწავლის სავარაუდო ნაშრომის ვერსიებს.
·         დავხვეწავთ შეფასების გეგმებს.
·         შევქმნით შეფასების ფორმებს მოსწავლის სავარაუდო ნაშრომის შეფასებისთვის.
·         ცვლილებებს შევიტანთ პროექტის გეგმაში.
·         გავაკეთებთ რეფლექსიას ბლოგზე.
დღევანდელ ტრენინიგ დღეს ვიმუშავეთ ვორდში და power point-ში კომენტარების დაწერაზე. ვისწავლეთ ბლოგზე ჩანართების გაკეთება. ეს საკითხი ძალიან მომეწონა. უკვე გავაკეთე ჩემი პროექტების ჩანართები.გავაკეთეთ მოსწავლის სავარაუდო ნაშრომის შეფასების რუბრიკა და შევინახეთ საქაღალდეში _შეფასებები.  დავათვალიერეთ და გავეცანით Viewer -ის სახელმძღვანელოში მოცემული სხვადასვა შეფასების რუბრიკის ნიმუშები, ცვლილებები შევიტანე პროექტის გეგმაში და გავაკეთე რეფლექსია ბლოგზე.

მოდული 6. დღე 7. დაგეგმვა მოსწავლეთა წარმატებისათვის.
მოდულის საკვანძო კითხვა:
·         როგორ დავაკმაყოფილოთ მოსწავლეების განსხვავებული საჭიროებები?
·         როგორ შემიძლია შევუწყო ხელი ჩემს მოსწავლეებს, რომ ისინი თვითრეგულირებად მსწავლელებად იქცნენ?
მოდულის ამოცანები:
მოდულის განმავლობაში მონაწილეები:
·         ერთმანეთს გავუზიარებთ სავარაუდო ნაშრომებს და რუბრიკებს.
·         ვიმსჯელებთ, როგორ შევუწყოთ ხელი მოსწავლეების თვითრეგულირებად სწავლას.
·         მოვძებნით დიფერენცირებული სწავლების გზებს ყველა ტიპის მოსწავლისთვის.
·         შევქმნით დამატებით მასალებს მოსწავლეთა გეზის მისაცემად (სკაფოლდინგი)
·         გავაკეთებთ რეფლექსიას ბლოგზე.
დღევანდელ ტრენინგ დღეს შევქმენით მოსწავლის დამხმარე რესურსი_პროგრამა PowerPoint-ში, შევავსეთ შეფასებების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი პროექტის გეგმაში, გავაკეთეთ მოსწავლის თვითშეფასების ნიმუში, ტრენერმა გაგცავნო სწავლის სტილისა და მრავალმხრივი ინტელექტის თეორია, გვაჩვენა საინტერესო პრეზენტაცია, ჯგუფში ვიმსჯელეთ დიფერენცირებულ სწავლებაზე, გვთხოვა შეგვეფასებინა საკუთარი პრაქტიკა დიფერენცირებული სწავლების შემთხვევაში, რის შემდეგაც პროექტის გეგმაში დეტალურად გავწერეთ განსაკუთრებული მიდგომების მქონე მოსწაველეებისათვის საჭირო აქტივობები და რესურსები რაც ხელს შეუწყობს პროექტზე მუშაობის პროცესში მათ  მაქსიმალურ ჩართულობას.

მოდული 7. დღე 8. ფასილიტაცია ტექნოლოგიებით.
მოდულის საკვანძო სიტყვები:
·         როგორ გავუწიო ფასილიტაცია კლასს მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლების პროცესში?
·         როგორ გამოვიყენო ტექნოლოგიები სასწავლო პრაქტიკის გასაუმჯობესებლად?
მოდულის ამოცანები:
·         როგორ გამოვიყენოთ კითხვების დასმის ტექნიკა.
·         შევქმნით პრეზენტაციებს, დოკუმენტებს, ცხრილებსა და ვებრესურსებს, მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესის ხელშესაწყობად.
·         მოდიფიცირებას გავუკეთებთ სასწავლო პროექტის გეგმას.
·         შევქმნით მასალებს.
·         გავაკეთებთ რეფლექსიას ნასწავლ მასალაზე.
მოსწავლეზე  ორიენტირებულ  სწავლის შემთხვევაში მასწავლებელი  ფასილიტატორის   რესურსებს  ისე უკეთებს    ორგანიზებას, რომ  სწორი მიმართულება   მისცეს   მოსწავლეებს   და   ასწავლოს  მათ, თუ როგორ ისწავლონ, დღევანდელ ტრენინგ დღეს გავაკეთე ფასილიტაციის რესურსი ჩემი მოსწავლეებისათვის  power point-ში პრეზენტაციის  სახით და შევინახე საქაღალდეში _სასწავლო პროექტის დამხმარე.
სასწავლო პროექტის ჩეკლისტში მოვნიშნეთ ყველა ის რესურსი რაც შევქმენით სასწავლო პროექტისთვის ამ ტრენინგის მანძილზე, პარალელურად გადავამოწმეთ პროექტის მახასიათებლების ჩეკლისტი და აღვნიშვნა გავუკეთეთ ყველა იმ მახასიათებლებს რასაც უნდა აკმაყოფილებდეს სკოლებში განხორციელებული სასწავლო პროექტი.
ვიმუშავეთ ბლოგებზე, ჩავსვით გაჯეტები და გავეკეთეთ რეფლექსია ბლოგზე.

მოდული 8. დღე 9. სასწავლო პროექტის პორტფოლიოს ჩვენება.
მოდულის საკვანძო კითხვები:
·         როგორ წარმოვადგინო და მოვამზადო ჩემი ნამუშევრები ეფექტურად?
·         როგორ გავუზიარო ჩემს კოლეგებს კონსტრუქციული უკუკავშირი?

მოდულის ამოცანები:
·         მოამზადონ და წარმოადგინონ სასწავლო პროექტის პორტფოლიო.
·         შეაფასონ ინტელის ძირითადი კურსი.
·         მიიღონ კონკურსში მონაწილეობის სერთიფიკატები
Intel -ის ტრენინგის ბოლო დღეს ჯგუფის წევრებმა წარმოვადგინეთ ჩვენი სასწავლო პროექტის პრეზენტაცია. ჩვენი ელექტრონული პორტფოლიოები გამოვაქვეყნეთ ბლოგზე და გავაკეთე რეფლექსია.
 ტრენინგზე მიღებული ცოდნა დიდ დახმარებას გამიწევს სასწავლო პროექტებზე მუშაობისას...
3.      ტრენინგის  მნიშვნელოვნების    დასაბუთება.
აღნიშნულ ტრენინგზე ჩემთვის  მნიშვნელოვანი და  ახალი იყო ძალიან  ბევრი. მიუხედავად  იმისა, რომ უკვე მქონდა  გამოქვეყნებული პროექტი  ბლოგზე, ბევრი რამ ვისწავლე და დავხვეწე. ვისწავლე სასწავლო პროექტების გეგმებზე,ბროშურაზე, ელექტრონულ გაზეთზე და შაბლონებზე მუშაობა, დავხვეწე ელ. ფოსტაზე და ბლოგზე მუშაობა.
ტრენინგში მონაწილეობამ მომცა სტიმული და გამიზარდა ახალი იდეების, ინოვაციების განხორციელების  მოტივაცია.
აუცილებლად გამოვიყენებ ტრენინგზე ათვისებულ სიახლეებს სასწავლო პროცესში.      
ვაპირებ აქტიურად ვიმუშავო მოსწავლეებთან აღნიშნულ თემაზე და მისი გამოყენებით გავაძლიერო მოსწავლეებში ინტერესი  სწავლისადმი. 
გავიცანი  ბევრი საინტერესო კოლეგა, მათთან გავაგრძელებ საქმიან ურთიერთობებს. 
ვისწავლე ბევრი ახალი ტერმინი.
კოლეგებს შევთავაზებ ჩემ მიერ შეძენილი ცოდნისა და უნარების გაზიარებას კონსულტაციის სახით და  დავარწმუნებ, რომ ეს სიახლე დადებითად იმოქმედებს მოსწავლეთა სასწავლო პროცესში  ჩართულობაზე.
და ბოლოს...  ვიმუშავე საუკეთესო ტრენერთან, რომელიც ყოველთვის მზადაა დახმარება გაგვიწიოს  პროფესიულ  ბილიკებზე და ასევე საუკეთესო პიროვნებაა...


        ბ.კაპანაძის სახელობის სოფ ძლევიჯვარის
                საჯარო სკოლის მასწავლებელი:   ია გიგუაშვილი :
                                                                    
                                                                      7/07/ 2014 წ

Комментариев нет:

Отправить комментарий