პროექტის
სახელწოდება: თამბაქო ჯანმრთელობის მტერი
პროექტის მთავარი იდეა (თემა): მოსწავლეები გაეცნობიან უფრო მეტ ინფორმაციას თამბაქოს
მავნე ზემოქმედებაზე.
პროექტის
აქტუალობა :
არის გაურკვეველი
საკითხები,რაღაც უცნობია(მაგ.უცნობია,იცის თუ არა ახალგაზრდობამ თამბაქოს
ხშირი მოხმარებით გამოწვეული მავნე შედეგების შესახებ.
პროექტის
მიზნები : მოსწავლეებმა
გაათვითცნობიერონ თამბაქოს ხშირი მოხმარებით გამოწვეული დაავადებების სარისკო შედეგებისა და იმ გზების შესახებ რომლითაც გადადის ეს დაავადებები, დაავადებების პრევენცია და ასევე გზები რომლითაც
შესაძლებელია მისი თავიდან აცილება. გამოვუმუშავოთ ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიების, დახარისხებისა
და ანალიზის უნარი.
მოსწავლეთა
ასაკი :
1 4 წელი
ვადები/
ხანგრძლივობა :
7- სასწავლო დღე
მოსალოდნელი
შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას :
იციან ზედაპირულად
თუ საფუძვლიანად თამბაქოს ხშირი მოხმარების შედეგად ორგანიზმში მიმდინარე პროცესების
შესახებ. დაავადებები და,გავრცელების გზები( რომლითაც შესაძლებელია გადავიდეს) ეს დაავადება,
რა არის დაავადების სიმპტომები და პრევენცია
როგორ დავიცვათ თავი ამ დაავადებებისაგან.
პროექტისათვის
საჭირო ძირითადი რესურსები:ბიოლოგიის სახელმძღვანელოები
-VII, VIII,IX, X კლასების. ფოტოაპარატი, პროექტორი, დამხმარე სახელმძღვანელოები,
ენციკლოპედიები, ინტერნეტიდან მოძიებული მასალები.
პროექტის
მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):
აქტივობა
1-მოსწავლეთა 3 ჯგუფის შექმნა.
I-ჯგუფს მიეცა
დავალებად მოიძიონ ინფორმაციები ორგანიზმზე
თამბაქოს მავნე ზემოქმედების შესახებ.ახარისხებს
მოპოვებულ მასალებს და ამზადებს პრეზენტაციას
თემაზე:’’თამბაქო-ჯანმრთელობის მტერი, დაავადებების კლინიკური გამოვლინებების და კლასიფიკაციის შესახებ.
II-ჯგუფი ამუშავებს
კითხვარებს სოციოლოგიური კვლევისათვის აჯამებენ მონაცემებს, გადააქვთ დიაგრამებში
. ახდენენ მიღებული შედეგების ანალიზს და გამოაქვთ
დასკვნები. იღებენ ინტერვიუს უბნის ექიმთან . ამზადებენ პრეზენტაციას.
III
-ჯგუფი - ამზადებს
ფოტოებს, სლაიდებს ან ფოტოკოლაჯს თამბაქოს თემაზე , ამზადებს პოსტერებს ან ნახატებს და ემზადება
‘’პოსტერული ‘’პრეზენტაციისთვის.
ჯგუფები მუშაობენ მასწავლებლის მეთვალყურეობით და გარკვეულ
შემთხვევაში დახმარებას უწევს მათ.
შეფასება ხდება შეფასების კრიტერიუმებით რომელიც თან
ერთვის.
საგნებთან/საგნობრივ
ჯგუფებთან/ესგ–სთან კავშირი :
მათემატიკა , სამოქალაქო განათლება, ისტი,საბუნებისმეტყველო
მეცნიერებები.
ბიოლ. X
·
ახდენს ბაქტერიების მიერ გამოწვეული დაავადებების კლასიფიცირებას და მსჯელობს ამ დაავადებების გავრცელების გზებზე.
·
მოიპოვებს ინფორმაციას ადამიანის ტუბერკულოზით დაინფიცირებულ
პირებში კლინიკური მიმდინარეობის შესახებ.
·
მსჯელობს გარკვეული დაავადებისაგან თავდაცვითი
საშუალებების შესახებ.
პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი) : ია
გიგუაშვილი
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: ia.giguashvili@gmail.com
პროექტის
ვებ–გვერდი/ბლოგი : iagiguashvili.blogspot.com
პროექტის გეგმა
„შიდს-ის“ პრობლემა საქართველოში
პროექტის საფუძველი
(რა ვიცით ამ საკითხის
შესახებ, რომელსაც
ვიკვლევთ)
|
რას ნიშნავს შიდს-ი, როგორია შიდს-ის სტატისტიკა
საქართველოში.
ამ ინფორმაციის მოძიება ხდება სათანადო ლიტერატურის,
ინტეტნეტის
საშუალებით.
|
საკითხის დაყენება
რატომ გვინდა
ამ საკითხის შესწავლა,
რამ გამოიწვია იწვია ჩვენი
ინტერესი, რა არის
პრობლემა:
|
არის გაურკვეველი
საკითხები,რაღაც უცნობია(მაგ.უცნობია,
იცის თუ არა ახალგაზრდობა თქვენს საცხოვრებელში რა არის
შიდსი,როგორ გადაეცემა შიდს-ი,როგორ დაიცვას ადამიანმა
შიდს-ისგან თავი
|
პროექტის მიზანი
რა გვინდა რომ გავიგოთ,გამოვიკვლიოთ:
|
მაგ.დავადგინოთ როგორია
გორია შიდსის შესახებ ცოდნის დონე
ადგოლობრივ
ახალგაზრდობაში.
|
კვლევის მეთოდი:
როგორ უნდა გამოვიკვლიოთ
საკითხი
|
რას ვიკვლევთ და რა გზით(მაგ.ვქმნით სპეციალურ კითხვარს და
ვატარებთ
ადგილობრივი ახალგაზრდობის გამოკითხვას, რა იციან
შიდსის შესახებ.
|
მონაცემების აღრიცხვა
|
ახალგაზრდების გამოკითხვით მიღებული მონაცემები ფიქსირდება
ჩანაწერის სახით.
|
მონაცემების ანალიზი
როგორ უნდა დავამუშავო
მიღებული
მონაცემი
|
მოხდება შეგროვილი ინფორმაციის კლასიფიცირება
გამოკითხულთა პასუხების შინაარსის, გამოკითხულთა
ასაკის,
სქესის, სოციალური მდგომარეობის მიხედვით.
მონაცემები
გაფორმდება ცხრილის ან დიაგრამის სახით.
|
დასკვნა
რა შედეგი მივიღეთ,
რა გაირკვა ჩვენთვის
საინტერესო საკითხის
გარშემო:
|
მაგ. სოფლის ახალგაზრდობამ იცის შიდს–ის შესახებ
ზედაპირულად,არ იციან როგორ ვრცელდება, რა არის დაავადების
სიმპტომები, როგორ უნდა დავიცვათ თავი შიდს–ისგან.
|
ამ პროექტის მთავარი მიზანია შიდსის შესახებ მოსახლეობის ცნობიერების ამაღლება.
პროექტის სახელწოდება: შიდსი-- საუკუნის
სენი
პროექტის მთავარი იდეა( თემა): მოსწავლეები გაეცნობიან შიდსის შესახებ მეტ
ინფორმაციას.
პროექტის აქტუალობა :
არის გაურკვეველი საკითხები,რაღაც უცნობია(მაგ.უცნობია,იცის
თუ არა ახალგაზრდობამ რა არის
შიდსი,როგორ გადაეცემა
შიდსი,როგორ დაიცვას ადამიანმა შიდსისგან თავი.
პროექტის მიზნები :მოსწავლეებმა გაათვითცნობიერონ შიდსის ვირუსის
აგებულება და ის გზები რომლებითაც გადადის ეს დაავადება, ასევე გზები რომლითაც შესაძლებელია მისი თავიდან
აცილება. გამოვუმუშავოთ ინფორმაციის დამოუკიდებლად
მოძიების, დახარისხებისა და ანალიზის უნარი.
მოსწავლეთა ასაკი :
15 წელი
ვადები/ ხანგრძლივობა :
7-
სასწავლო დღე
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას
:
იციან ზედაპირულად თუ საფუძვლიანად შიდსის ვირუსის აგებულების,გავრცელების
გზები( რომლითაც შესაძლებელია გადავიდეს) ეს დაავადება, რა არის დაავადების სიმპტომები და პრევენცია როგორ დავიცვათ თავი ამ დაავადებისაგან.
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:ბიოლოგიის სახელმძღვანელოები -VII, VIII,IX, X კლასების.
ფოტოაპარატი, პროექტორი, დამხმარე სახელმძღვანელოები, ენციკლოპედიები, ინტერნეტიდან მოძიებული მასალები.
პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):
აქტივობა 1-მოსწავლეთა 3 ჯგუფის შექმნა.
I-ჯგუფს მიეცა
დავალებად მოიძიონ ინფორმაციები, ვირუსის შტამის აგებულების შესახებ.ახარისხებს მოპოვებულ
მასალებს და ამზადებს პრეზენტაციას თემაზე:’’აივ
ინფექციის გამომწვევის ,კლინიკური გამოვლინებების და კლასიფიკაციის შესახებ.
II-ჯგუფი ამუშავებს
კითხვარებს სოციოლოგიური კვლევისათვის აჯამებენ მონაცემებს, გადააქვთ დიაგრამებში
. ახდენენ მიღებული შედეგების ანალიზს და გამოაქვთ
დასკვნები. ამზადებენ პრეზენტაციას თემაზე:’’შიდსის
სოციალური ასპექტები’’.
III
-ჯგუფი - ამზადებს ვირუსის ფოტოებს, სლაიდებს ან ფოტოკოლაჯს შიდსის
თემაზე , ამზადებს პოსტერებს ან ნახატებს და ემზადება ‘’პოსტერული ‘’პრეზენტაციისთვის.
ჯგუფები
მუშაობენ მასწავლებლის მეთვალყურეობით და გარკვეულ შემთხვევაში დახმარებას უწევს მათ.
შეფასება
ხდება შეფასების კრიტერიუმებით რომელიც თან ერთვის.
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ესგ–სთან კავშირი :
მათემატიკა
, სამოქალაქო განათლება, ისტი,საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები.
ბიოლ. X
·
ახდენს ვირუსებისა და სხვა მიკროორგანიზმების კლასიფიცირებას, ასახელებს მათ
მიერ გამოწვეულ ზოგიერთ დაავადებას და მსჯელობს ამ დაავადების გავრცელების გზებზე.
·
მოიპოვებს
ინფორმაციას ადამიანის იმუნოდეფიციტის ვირუსით
(აივ ) დაინფიცირებულ პირებში სხვადასხვა
დაავადების მიმდინარეობის შესახებ.
·
მსჯელობს
გარკვეული დაავადებისაგან ორგანიზმის თავდაცვის უნარზე და იმუნიზაციის მნიშვნელობაზე.
პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი) : ია გიგუაშვილი
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა:
ia.giguashvili@gmail.com
პროექტის ვებ–გვერდი/ბლოგი
:
კითხვარი სოციოლოგიური კვლევისთვის
ასაკი
|
|
საცხოვრებელი ადგილი
|
|
სქესი
|
|
სად მუშაობს, ან რომელი კლასის მოსწავლეა
(ან რომელი კურსის სტუდენტია)
|
|
რა იცის შიდსის და მისი გავრცელების გზების
შესახებ?
|
|
მიაჩნია თუ არა მას ეს დაავადება სერიოზულ
საფრთხედ პირადად მისთვის?
|
|
გადაუსხიათ თუ არა მისთვის სისხლი ?
|
კითხვაზე
დადებითი პასუხის შემთხვევაში ვეკითხებით:
•
რა ინფორმაციას
ფლობდა დონორთან დაკავშირებით?
•
უფიქრია, თუ არა მას ამ დროს შიდსის საფრთხის შესახებ?
რატომ?
|
გაუკეთებიათ თუ არა პირსინგი ან ტატუ?
|
კითხვაზე
დადებითი პასუხის შემთხვევაში ვეკითხებით:
•
მიუქცევია თუ არა ყურადღება, რამდენად სტერილური ხელსაწყოებით ჩაუტერეს მას ეს პროცედურა?
•
უფიქრია თუ არა მას ამ დროს შიდსის საფრთხის შესახებ?
რატომ?
|
დადის თუ არა სტომატოლოგთან?
|
კითხვაზე
დადებითი პასუხის შემთხვევაში ვეკითხებით:
•
მიუქცევია თუ არა ყურადღება, რამდენად სტერილური ხელსაწყოებით
მუშაობს ექიმი?
•
უფიქრია,
თუ არა მას ამ დროს შიდსის საფრთხის შესახებ? რატომ?
|
იკეთებს თუ არა მანიკურს სალონში?
|
კითხვაზე დადებითი
პასუხის შემთხვევაში ვეკითხებით:
•
მიუქცევია თუ არა
ყურადღება, რამდენად სტერილური ხელსაწყოებით ემსახურებიან?
•
უფიქრია ,თუ არა მას ამ დროს შიდსის საფრთხის
შესახებ? რატომ?
|
დიდი დოქტორი imoloa მცენარეული წამალი არის საუკეთესო სამკურნალო საშუალება აივ-ვირუსისგან, მე 8 წლის განმავლობაში დიაგნოზირებული ვიყავი აივ-ით, და ყოველდღე ყოველთვის ვეძებდი კვლევებს, რომ გამერკვია ამ საშინელი დაავადებისგან თავის დაღწევის შესანიშნავი საშუალება, რადგან ყოველთვის ვიცი, რომ რა ჩვენ გვჭირდება, რადგან ჩვენი ჯანმრთელობა დედამიწაზეა. ასე რომ, ინტერნეტის ძებნაში მე დავინახე რამდენიმე ჩვენება იმის შესახებ, თუ როგორ შეუძლია ექიმმა imoloa განკურნოს აივ ძლიერი მცენარეული მედიკამენტებით. მე გადავწყვიტე ამ მამაკაცთან დაკავშირება, მე დაუკავშირდა მას მცენარეული მედიკამენტები, რომლებიც მე მივიღე DHL კურიერის მომსახურებით. და მან მიბიძგა, როგორ. მე მას ვთხოვე გამოსავალი, რომ მცენარეული მედიკამენტები ორი კვირის განმავლობაში მიეღო. შემდეგ მან დაავალა დავალება გამეწმინდა, რას ვაკეთებ. შემომხედე (აივ NEGATIVE). მადლობა ღმერთს Dr. Imoloa– ს სამკურნალოდ, ძლიერი მცენარეული საშუალების გამოყენებისთვის. მას ასევე აქვს განკურნება ისეთი დაავადებებისათვის, როგორიცაა პარკონის დაავადება, ვაგინალური კიბო, ეპილეფსია, შფოთვითი აშლილობები, აუტოიმუნური დაავადებები, ტკივილი, ზურგის ტკივილი, ბიპოლარული აშლილობა, ტვინის სიმსივნეები, ავთვისებიანი, ბრუქსიზმი, ბულიმია, საშვილოსნოს ყელის დისკი, გულ-სისხლძარღვთა დაავადებები, გულ-სისხლძარღვთა დაავადებები და ა.შ. sprains, ბიპოლარული აშლილობა, ტვინის სიმსივნეები, ავთვისებიანი, ბრუქსიზმი, ბულიმია, საშვილოსნოს ყელის დისკი დაავადება, გულ-სისხლძარღვთა დაავადება, გულ-სისხლძარღვთა დაავადება, sprains, ბიპოლარული აშლილობა, ტვინის სიმსივნეები, ავთვისებიანი, ბრუქსიზმი, ბულიმია, საშვილოსნოს ყელის დისკი დაავადება, გულ-სისხლძარღვთა დაავადება, ქრონიკული რესპირატორული დაავადებები, ფსიქიური დაავადებები და ქცევითი დარღვევები, კისტოზური ფიბროზი, ჰიპერტენზია, დიაბეტი, ასთმა, აუტოიმუნური შუამავლობით ართრიტი. თირკმელების ქრონიკული დაავადება, ართრიტი, უკანა ტკივილი, იმპოტენცია, ფეტა ალკოჰოლის სპექტრი, დისტალური დარღვევები, ეგზემა, კანის კიბო, ტუბერკულოზი, ქრონიკული დაღლილობის სინდრომი, ყაბზობა, ნაწლავის ანთებითი დაავადება, ძვლის კიბო, ფილტვის კიბო, პირის ღრუს, პირის ღრუს კიბო, სხეულის ტკივილი და ა.შ. ცხელება, ჰეპატიტი ABC, სიფილისი, დიარეა, ჰანტინგტონის დაავადება, უკან გამონაყარი, თირკმელების ქრონიკული უკმარისობა, ადისონის დაავადება, ქრონიკული დაავადება, კრონის დაავადება, კისტოზური ფიბროზი, ფიბრომიალგია, ნაწლავის ანთებითი დაავადება, სოკოვანი ფრჩხილის დაავადება, დამბლა, სელიას დაავადება , ავთვისებიანი მელანომა, მანია, მელორეოსტოზი, მენეიერის დაავადება, მუკოპოლისაქარიდიოზი, გაფანტული სკლეროზი, კუნთების დისტროფია, რევმატოიდული ართრიტი, ალცჰეიმერის დაავადება ელ.ფოსტით - drimolaherbalmademedicine@gmail.com / ან ss whatssapp .... + 2347081986098
ОтветитьУдалить